تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۸۹۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشور تراز تجاری مثبتی دارد
 

رئیس کل گمرک ایران گفت: از سال‌گذشته تاکنون ۳۰ درصد کاهش واردات داشتیم که اگر این میزان را به صادرات کشور اضافه کنیم باز هم کشور تراز تجاری مثبتی دارد.

  مهدی میراشرفی ظهر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه با آرزوی قبولی زیارت برای زائران حسینی اظهار کرد: در گمرک جمهوری اسلامی ایران افتخار داریم که در ۳ مرز شلمچه، چذابه و مهران به صورت شبانه روزی با تمهیداتی که از سال گذشته تاکنون اندیشیده شد به زائران حسینی خدمات رسانی داریم. و در گمرک خسروی در طول روز به زائران خدمات ارائه می دهیم

وی افزود: مرزها مجهز به دستگاه های ایکس ری چمدانی و پالتی شده که کمترین ایستایی و توقف را برای زائران حسینی دارد تا به بهترین نحو بتوانیم کنترل های لازم را انجام دهیم که این راهپیمایی اربعین با کمترین مشکل انجام شود.

رئیس کل گمرک ایران ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه با پیش بینی های صورت گرفته و کسب تجربه از سال های گذشته در خدمت رسانی به زائرین حسینی شاهد کمترین‌مشکل در عبور و مرور از  مرزها هستیم.

میر اشرفی بیان کرد: نیروهای مستقر در مرز همیشه فعال هستند ولی برای ایام اربعین حسینی که مراجعه به مرزها افزایش دارد از سایر گمرکات نیروها را به مرزها مامور می کنیم.

وی عنوان کرد: تمامی گمرکات کشور نیروهای خود را در ایام‌ پیاده روی اربعین و روزهای پایانی ماه صفر به چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و خسروی اعزام‌ می کنیم که بتوانند برای سهولت، سرعت و کنترل بیشتر و بهتر به زائران خدمات ارائه کنند.

میراشرفی یادآور شد: قانون گمرک مسئولیت و مدیریت هماهنگ مرزی را به عهده دارد و خوشبختانه در این مدت نیز همه همکاران، نهادها و سازمان ها هماهنگی ویژه ای در ایام‌ اربعین برای خدمت رسانی با یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: به تدریج وضعیت زیرساخت ها مناسب تر می شود تا در سال های آینده خدمت رسانی بهتری انجام شود.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به انجام تشریفات خروج موقت خودروها از یک ماه قبل اظهار کرد: از هموطنان درخواست داریم کسانی که برگه خروج موقت سواری از گمرک را دارند اگر کشور عراق به دلیل ترافیک از ورود خودرو آنها ممانعت می کند اصلا اصرار به ورود نداشته باشند چون این‌ ممانعت عمدتا برای مدیریت جمعیت است.

میراشرفی اضافه کرد: در خصوص ورود و خروج ارز و سایر کالاهای ممنوعه اطلاع رسانی شده و زائران حسینی بدون گزارش مشکلات در حال خروج هستند.

وی خبر داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۰‌ میلیون تُن کالا به کشورهای مختلف صادر شده که نسبت به مدت مشابه ۲۲ درصد رشد داشته است.

رئیس کل گمرک ایران افزود: بدخواهان این کشور فکر می کردند با تحریم های ظالمانه می توانند این کشور را محدود کنند، هر چند تروریست اقتصادی آمریکا شاید آسیبی به بخشی هایی از اقتصاد وارد کنند ولی این کشور آنقدر بضاعت دارد که رشد ۲۲ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته را رقم بزند.

میراشرفی با اشاره به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گفت: همچنین ۱۶ میلیون تُن واردات کالا به ارزش ۲۱/۳ میلیارد دلار داشتیم.

رئیس کل گمرک ایران خبر داد: از ۱۶ میلیون تُن کالای وارداتی ۱۰ میلیون تُن کالای اساسی و همچنین ۶ میلیون تُن نیز مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بوده است؛ خوشبختانه واردات  کشور به سمت کالاهای اساسی، ضروری، مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید حرکت می کند.

میراشرفی در پایان عنوان کرد: معمولا بعد از ایام اربعین راهپیمایی ۲۸ صفر را داریم که شاید حجم آن به اندازه فعلی نباشد اما گاهی مواقع در چهار مرز با برخی محدودیت ها از نظر سرویس تجاری روبرو هستیم ‌و پس از این دو راهپیمایی به روال عادی صادرات و واردات بازمی گردیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار