تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۸۹۰۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش جمعی برای بهبود محرومترین شهر خوزستان ؛
ورود دانشگاه به محرومیت زدایی از اندیکا
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: برای توسعه و رفع محرومیت شهرستان اندیکا از طرح ها و پیشنهادهای دانشگاهی برای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های توسعه در این شهرستان استفاده می کنیم.

سید نورالله حسن زاده با دعوت  از دانشگاه‌های دارای تخصص و تجربه کافی در توسعه مناطق محروم کشور برای ورود به این حوزه و  رفع محرومیت در اندیکا افزود: دستگاه های اجرایی استان نیز باید از تمام توان خود برای توسعه و رفع محرومیت شهرستان اندیکا استفاده کنند.

 وی  با بیان اینکه شهرستان اندیکا در خوزستان به عنوان محروم ترین شهرستان در بخش های مختلف زیر ساختی، فرهنگی و بیکاری معرفی شده و طرح توسعه این شهرستان در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: این شهرستان پتانسیل های خوبی برای توسعه گردشگری، صنایع روستایی و عشایری، بخش دامپروری و بسیاری موارد دیگر دارد که باید با استفاده از این ظرفیت ها از توسعه این منطقه حمایت کنیم .

وی همچنین اظهار داشت : وجود ۴۸ اثر ثبت ملی تاریخی، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه بخش گردشگری و ایجاد درآمد دراین منطقه ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: طرح جامع اشتغال اندیکا در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بررسی شده و وزارت کشور متولی اجرای این طرح است.

به گزارش ایرنا اندیکا از جمله ۳۱ شهرستان محروم  کشور در بخش های مختلف زیرساختی و فرهنگی و بیکاری معرفی شده است، طرح توسعه این شهرستان ها در دستور کار دولت قرار دارد.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان و مرکز آن شهر قلعه خواجه است؛ این شهرستان در سال ۱۳۸۴ از مسجد سلیمان جدا و به شهرستان تبدیل شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار