تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۸۹۰۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک هزار و ۶۰۰ گشت سیار پلیس در مرزهای کشور فعالیت دارند
  رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: ۸۰ ایست بازرسی ثابت و سیار و یک هزار و ۶۰۰ گشت سیار در چهار مرز کشور برای برقراری امنیت زائران اربعین حسینی مستقر شده‌اند.

 سردار محمد شرفی شامگاه دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : ناجا در اربعین حسینی پنج ماموریت کاری را در دستور کار خود قرار داد که برقراری امنیت مرزها و فعال‌سازی حوزه دیپلماسی مرزی از مهم ترین ماموریت های ناجا به شمار

می روند .

وی افزود: کنترل جمعیت در لایه های ورودی و خروجی مرزها از دیگر ماموریت‌های یگان ویژه بوده و در ماموریت بعدی نیز برقراری امنیت محورهای مواصلاتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: همچنین کنترل ترافیک توسط پلیس  راهنمایی و رانندگی در ایام اربعین به خوبی انجام شده و کمترین مشکلات را در مرزهای کشور شاهد بودیم.

وی بیان کرد: کارکنان ناجا در حوزه گذرنامه و همچنین پیشگیری از وقوع جرایم نیز عملکرد خوبی را داشته و این خدمت تا پایان اربعین ادامه خواهد داشت.

سردار شرفی بیان کرد: اکنون ۲ ماموریت راهبردی در حوزه پلیس پیشگیری تعریف شده که مدیریت لایه به لایه جمعیت زائران از مبدا تا مقصد و پایانه های مرزی و همچنین تامین امنیت محورهای مواصلاتی مرزهای استان را شامل می شود  و به این منظور  ۱۷۵ توقفگاه  با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر پیش بینی شده که برای استراحت زائران استفاده می شود .

وی گفت: در شبکه ریلی و فرودگاهی با توجه به افزایش رام قطارها و همچنین توسعه فرودگاه‌های کشور تدابیر بیشتری برای کنترل جمعیت و برقراری امنیت آن ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت:  تاکنون هیچ مورد امنیتی در مرزهای کشور مشاهده نشده و تردد زائران اربعین در امنیت کامل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ورود و خروج زائران به تعادل رسیده است و از روزهای آینده پلیس پیشگیری و سایر بخش های نیروی انتظامی طرح های خود را تغییر داده و تمام تمرکز خود را روی موضوع بازگشت زائران می‌گذارند.

وی بیان کرد : یکی از موارد مهم و در اولویت ، کنترل بار زائران است که در پایانه‌های ورودی تمهیدات لازم صورت گرفته و به تناسب میزان جمعیت امکانات لازم در پایانه ها مستقر خواهد شد.

سردار شرفی گفت: همچنین اجرای طرح‌های انتظام بخشی نظیر برخورد با سد معبرها ، تکدی گری و هر مانعی که در مسیر بازگشت زائران است، در اولویت کار قرار گرفته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار