تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۸۹۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی از گذرگاه‌های شلمچه و جذابه عازم عتبات عالیات شدند
 دبیر ستاد اربعین خوزستان گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از گذرگاه‌های شلمچه و جذابه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی راهی کشور عراق شدند.

  رضا نجاتی  در نشست ستاد اربعین حسینی در فرمانداری خرمشهر اظهارداشت: از این تعداد ۴۳ هزار زائر اتباع خارجی هستند که  از مرز شلمچه برای زیارت عتبات عالیات به کشور عراق عزیمت کردند.

وی بر خدمات رسانی به زائران هنگام بازگشت تاکید کرد و گفت: خدمات به زائران  شامل تغذیه، تامین سوخت خود رو های زائران و سایر امکانات لازم است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست با بیان اینکه  خوشبختانه با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی تاکنون مشکل امنیتی برای زائران اربعین حسینی به وجود نیامده  است  اظهار داشت : مرز شلمچه مرز بین المللی است و با همکاری تمام ارگانها ی مختلف تردد زائران اربعین حسینی به سلامتی کامل انجام شده است.

کورش مودت از پارک شدن ۲۷ هزار خودرو در پارکینگ شلمچه خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۶  هزار خودرو زائر در پارکینگ شلمچه پارک شدند.

وی در ادامه گفت : به منظور انتقال زائران اربعین حسینی به عراق ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و کامیون به خاک عراق ارسال شد.

وی در ادامه از  افت فشار آب در شبکه توزیع آب آشامیدنی شلمچه انتقاد کرد و گفت:در سال آینده باید خط جدید مختص شلمچه احداث شود.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز ۲ گذرگاه زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار