تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۸۹۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم تهیه طرح جامع برای اربعین حسینی
 دبیر ستاد اربعین حسینی استان خوزستان گفت: برای سال آینده باید طرحی جامع برای اربعین دیده شود که طی این طرح هر استان متناسب با تعداد زائران آن استان در مرزها خدمات دهی کند.

  رضا نجاتی دوشنبه شب در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: اربعین یک اتفاق بین المللی است که در طول این سال ها برخی استان های مرزی بیشترین بار آن را بر دوش کشیدند و باید برای سال دیگر طرحی ارائه شود که متناسب با آن هر استان بر حسب تعداد زائران آن استان خدمات و کمک ها را به مرز ارسال کند.

وی افزود: با وجود اینکه همه  در خوزستان اعتقاد دارند خدمات رسانی به زائران حسینی یک سعادت است اما با تدوین این طرح دیگر تمام اعتبارات یک استان صرف  یک رویداد نمی شود و جریان اربعین با توان ملی اداره خواهد شد.

دبیر ستاد اربعین خوزستان در ادامه به تدابیر لازم برای زمان بازگشت زائران حسینی اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز بازگشت زائران لازم است تمام ظرفیت استان همچون زمان رفت پای کار بماند و این نکته را باید به خاطر داشت که خدمات به زوار از ورودی مرزها و در طول استان انجام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان بازگشت در جاده ها رفت و آمد سنگین است و نیاز به پذیرایی و اسکان ایجاد می شود باید تمام خدمات همچون خدمات بهداشتی در نظر گرفته شود و از تمام ظرفیت های استان حتی ظرفیت راهیان نور و خانه های مردم استفاده کرد.

نجاتی همچنین ادامه روند رفت اتباع غیر ایرانی را یادآور شد و گفت: تا کنون ۴۳ هزار تبعه غیر ایرانی از مرز های کشور خارج شده اند و هنوز انتظار رفتن شمار بیشتری وجود دارد که در این شرایط باید روند رفت و برگشتی را در نظر گرفت.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار