تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۸۹۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی استقرار ٧۰۰ اتوبوس برای بازگشت زوار در شلمچه
  مدیر پایانه مرزی شلمچه گفت: برای بازگشت زائران حسینی پیش بینی شده است در مرز شلمچه ٧۰۰ اتوبوس و ٢۵۰ کامیون برای مواقع اضطراری مستقر شود.

  جمال حمیدی دوشنبه شب در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: پیش بینی شده است ۷۰۰ اتوبوس برای بازگشت در مرز شلمچه مستقر شوند که از این تعداد ۴۵۰ دستگاه اتوبوس از استان تامین خواهند شد.

وی از مشارکت ۱۰ استان برای بازگشت زائران از مرز شلمچه خبر داد و گفت: برای استان گیت های استقرار دیده و بنر آنها نیز نصب شده است که  اتوبوس های چهار استان در مرز مستقر شده اند و شش استان دیگر نیز تا فردا در مرز شلمچه مستقر خواهند شد.

مدیر پایانه مرزی شلمچه همچنین از در نظر گرفتن ۲۵۰ کامیون برای جابه جایی زائران حسینی از مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: برای مواقع بحرانی ممکن است نیاز شود که زوار به شهرهای نزدیک منتقل شوند که برای این مواقع نیز ۲۵۰ دستگاه کامیون لبه دار در نظر گرفته شده است که در شرایط اضطراری به کارگیری شوند.

حمیدی در ادامه به برنامه ریزی برای سوخت رسانی در طول مسیرهای مواصلاتی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر جایگاه های سوخت گیری استان، یک جایگاه سوخت سیار برای مسیر در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، وی همچنین از فعال بودن ریل باس در مسیر شلمچه به خرمشهر به عنوان دیگر ظرفیت جابه جایی در خرمشهر یاد کرد وعبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه آهن جنوب نیز در این جلسه با بیان اینکه در خرمشهر یک ریل باس در مسیر شلمچه به خرمشهر و دو قطار نیز در مسیر خرمشهر به اهواز تردد می کنند، افزایش رام حرکت قطارها از شلمچه به مقصد خرمشهر یا اهواز را امری امکان پذیر دانست.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار