تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۹۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیاده روی اربعین حسینی در آینده جهانی تر می شود

مدیر کل حج و زیارت خوزستان گفت: بدون شک پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در سال های آینده جهانی تر می شود و ببزرگ تربن کنگره بشری را رقم خواهد زد.

ناصر حویزاوی اظهار کرد: به یقین کسانی که  چشم دیدن وحدت بین مسلمانان، خصوصا شیعیان را ندارند از جمله استکبار جهانی و در راس آن آمریکا، اسرائیل، منافقین و کسانی که از وحدت متضرر می شوند که در خاورمیانه کم نیستند، خواستار تفرقه بین مسلمانان هستند.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان بیان کرد: دشمنان چشم دیدن حضور  میلیونی زایران اربعین و باز شدن مرزهای کشور های اسلامی را به روی همدیگر را ندارند اما ملت های ایران و عراق به ویژه جوانان این دو کشور اسلامی، با شعار «حب الاحسین یجمعنا» این نقشه ها را نقش بر آب کردند. پیامی که برای زائران اربعین دارم این است که کشور عراق یکپارچه موکب امام حسین (ع) است‌. بنابراین هیچ فرقی بین مواکب ایرانی و عراقی وجود ندارد.

 وی گفت: به طور حتم در این راهپیمایی عظیم باید فرهنگ ایرانی - اسلامی را به نمایش بگذاریم و نماد این می تواند ایجاد رابطه عاطفی بین زایران ایرانی و موکب داران عراقی و یک خاطره خوش و انسان دوستانه با محوریت برادری دینی و اسلامی نامیده شود.

وی گفت: امیدوارم همانطور که هموطنان در ایام اربعین به خانه های مردم عراق می روند، و عراقی ها با روی باز از برادران خودشان پذیرایی می کنند، این فرهنگ در ۲۸صفر و در مشهد نیز برگزار خواهد شد، چرا که این ارتباط تنگاتنگ شود و این حرکت جهانی و به بزرگترین کنگره بشری تبدیل خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان بیان کرد: شیعیان هم صدا و همدل باید زمینه را برای ظهور منجی فراهم کنند.

حویزاوی بیان کرد: امروز اتفاقی در حال انجام است که سال ها پیش رزمندگان ما نوید آن را داده بودند.

وی ادامه داد: ارتباط کلامی و عاطفی با رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی می تواند در تعامل میان دو ملت موثر واقع شود.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: به طور قطع این گردهمایی میلیونی که در اربعین شکل گرفت، خرده فرهنگ ها را در خود حل کرد و دیگر کسی به نژاد و ملیت نگاه نمی کند بلکه همه به ما به چشم مسلمان نگاه می کنند.

حویزاوی افزود: امیدوارم در تلاقی دو فرهنگ عظیم ایرانی، اسلامی و فرهنگ غنی عراق، فرهنگ شیعه یک‌بار دیگر در جهان عرضه اندام کند و بتوانیم الگوی مناسب همزیستی مسالمت آمیز و تعامل را در قالب عملیاتی که اربعین نمونه بارز آن است ، به جهان ارائه داد.

وی بیان کرد: خداوند این راز را در این حرکت عاشورا قرار داده است که بعد از گذشت بیش از هزار سال از قیام کربلا و واقعه عاشورا حرارت شهادت امام حسین در دل هاست و دل ها نسبت به داغ امام حسین هرگز سرد نشده است و نسل ها بعد از او آن چنان به زیارت امام حسین می روند که گویا امروز ظهر عاشورا است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان ادامه داد: به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی این « مغناطیس خدایی» است که این حرکت را ایجاد کرده و واقعا انسان از این حرکت مدهوش می شود.

حویزاوی گفت: حج با آن عظمتش از سراسر جهان در نهایت ۲.۵ میلیون نفر حضور دارند اما در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی از مرزهای ایران به سمت عراق چندین برابر جمعیت مسلمانان درمراسم حج است.

وی اضافه کرد: هیچ تهدیدی حتی به بزرگی داعش نتوانسته است مانع حرکت مردم در اربعین حسینی شود و هرگز هم نخواهد گرفت.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان بیان کرد: بدون شک پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در سال های آینده جهانی تر می شود و بشریت حول محور اربعین گرد هم جمع خواهند شد و بزرگ تربن کنگره بشری را رقم خواهد زد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار