تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۸۹۱۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲۰هزار زائر مشمول از مرزهای کشور راهی عتبات عالیات شدند
 رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: ۱۲۰هزار زائر مشمول خدمت سربازی از ابتدای حرکت زائران اربعنی حسینی به کربلای معلی ونجف اشرف تاکنون از مرزهای چهارگانه خسروی ، مهران ، چذابه و شلمچه راهی عراق شدند. سردار سرتیپ تقی مهری روز سه شنبه  در پایانه مرزی چذابه افزود: این گروه از زائران شامل طلاب ، دانشجویان و دانش آموزان پس از انجام تشریفات قانونی به همایش عظیم اربعین حسین پیوستند.
وی گفت: سازمان وطیفه عمومی ناجا در اربعین امسال تسهیلات خوبی برای مشمولان خدمت سربازی به شرط داشتن گذرنامه و نداشتن منع قانونی خروج از کشور درنظر گرفت و با هماهنگی پلیس گذرنامه، شرایط برای خروج زائران مشمول که از جوانان مشتاق زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) بودند فراهم شد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در ادامه افزود: این دسته از زائران برای بازگشت به میهن اسلامی مشکلی نخواهند داشت.
این مقام ارشد ناجا درادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی با همه توان برای تسهیل عزیمت زائران اربعین حسینی بسیج شده است، افزود: این تسهیلات سبب شده زائران اربعین حسینی در فضایی آرام و بدون دغدغه به کربلای معلی و نجف اشرف بروند.
سردار سرتیپ مهری در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه از گیت های خروجی و ورودی پایانه و نقطه صفر مرزی دیدن کرد.
از ابتدای حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه ، فرماندهان ارشد نیروی انتظامی از این گذرگاه های مرزی بازدید کرده و تردد زائران اربعین حسینی را رصد و پایش کردند.    
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
مرزهای چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار