تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۸۹۱۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاونت پژوهش و فناوری، اولین قربانی در تقسیم بودجه دانشگاه‌ها
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها در سطح کشور خوب نیست، گفت: در تقسیم بودجه در دانشگاه‌ها، اولین معاونتی که قربانی می‌شود معاونت پژوهشی و فناوری است.

علی حقیقی اظهار کرد: ابتدای هر سال بودجه بر اساس نیازهای شناسایی شده در معاونت‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه، تخصیص پیدا می‌کند. براساس تفاهمی که امسال با دانشگاه شد، بودجه مناسبی برای معاونت پژوهشی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها در سطح کشور خوب نیست، گفت: از کل بودجه‌ای که به دانشگاه تعلق می‌گیرد حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد آن به معاونت پژوهشی اختصاص داده می‌شود. امسال با توجه به افزایش هزینه‌ها، بودجه دانشگاه‌ها متناسب با این افزایش نبوده است.

حقیقی ادامه داد: مشکلی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم این است که همه معاونین مالی درگیر چگونگی توزیع بودجه میان معاونت‌های دانشگاه‌ها هستند. حوزه پژوهش و فناوری در حوزه برنامه‌ریزی برای آینده است، در نتیجه در تقسیم بودجه در اولویت نیست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در تقسیم بودجه در دانشگاه‌ها، اولین معاونتی که قربانی می‌شود معاونت پژوهشی و فناوری است. متاسفانه بودجه تخصیص داده شده، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه شهید چمران اهواز در تخصیص بودجه، نیازهای پژوهشی را شناسایی کرد اما رفع نیازها به تامین ۱۰۰ درصدی بودجه بستگی دارد، گفت: در نتیجه باید دید که آیا بودجه به صورت کامل به دانشگاه داده می‌شود یا خیر؟ در کل وضعیت مالی در حوزه پژوهش و فناوری مناسب نیست و دانشگاه‌ها معمولا درگیر حل مشکلات رفاهی، صنفی و ... هستند. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار