تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۸۹۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقف آبیاری مزارع بهبهان با فاضلاب با حکم قضایی
مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان گفت: برداشت فاضلاب برای آبیاری بخشی از مزارع ذرت، برنج و یونجه در بهبهان، با حکم قضایی متوقف شد.

مهدی خواجه پور اظهار داشت: ۲۸ هکتار از مزارع برنج، ذرت و یونجه با استفاده از فاضلاب شهری آبیاری می شد، که با حکم دادستانی موتورپمپ های این کشاورزان دیروز جمع آوری شد.

وی یکی از مصوبات شورای سلامت بهبهان در تاریخ ۳۰ شهریور را جلوگیری از برداشت از فاضلاب برای آبیاری مزارع عنوان کرد و افزود: اداره محیط زیست گزارش کرد که چهار نفر از کشاورزان از آب آلوده مسیل «کره» که یک آبراهه فصلی و محل تخلیه زهاب های کشاورزی و فاضلاب های شهری و روستایی است، برای آبیاری مزارع برداشت می کنند.

به گفته وی این کشاورزان مجوز و پروانه بهره برداری برداشت آب نیز ندارند.

خواجه پور با اشاره به ضرورت برخورد قانونی با متخلفانی که سلامت و بهداشت عمومی جامعه را تهدید می کنند اظهار داشت: بر همین اساس به کشاورزان اخطاریه داده شد اما به دلیل بی‌توجهی آنها با دادستان مکاتبه کردیم و پس از صدور مجوز دادستانی موتورپمپهای این کشاورزان دیروز ۲۲ مهرماه جمع آوری شد.

وزارت بهداشت خرداد ماه ۹۳ با ابلاغ بخشنامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بر ضرورت جلوگیری از آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خام تاکید کرد. این ابلاغیه به دلیل اهمیت حفظ و تامین سلامت آحاد جامعه و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های واگیر، صادر شده است.

جنیدی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت پارسال اعلام کرده بود که بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی در ۱۱ استان کشور با آب‌های سطحی آلوده به فاضلاب آبیاری می‌شوند. استان‌های البرز، تهران و آذربایجان غربی نیز نسبت به استان‌های دیگر بیشترین سطح زیر کشت را دارند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار