تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۸۹۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خستگی زائران در راه بازگشت، عامل اصلی تصادفات در مرزها
 رییس پلیس راه استان خوزستان با اشاره به آغاز پیک بازگشت زائران از عتبات عالیات به کشور گفت: خستگی زائران در راه بازگشت ، عامل اصلی تصادفات در مرزهاست.

سرهنگ رضا دولتشاهی بیان کرد: درحال حاضر ترافیک در مرزهای چذابه و شلمچه پرحجم اما روان است و بیشتر بار ترافیک در مسیرهای بازگشت قرار دارد .

وی ادامه داد: نگرانی از بابت حمل مسافران و زائران توسط اتوبوس ها نداریم زیرا به صورت مستمر توسط پلیس راه و مدیران پایانه‌ها رصد می شوند.

دولتشاهی گفت: بیشترین نگرانی از تردد خودروهای شخصی است زیرا با خستگی در جاده‌ها تردد می کنند، از رانندگان درخواست می کنیم در موکب‌های تعیین شده استراحت کنند و برای بازگشت عجله نداشته باشند.

وی افزود: از مردم شهرهای اطراف مناطق مرزی درخواست می شود از تردد غیرضروری در پایانه‌ها و موکب‌های احداث شده در مرزها خودداری کنند تا ما فرصت بیشتری برای مدیریت جاده‌ها داشته باشیم.

به گفته دولتشاهی  تردد کامیون‌ها و تریلرها به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح چهارشنبه  ۱۷ مهر تا هفت صبح چهارشنبه یکم آبان در محورهای اهواز- سوسنگرد، بستان- چذابه، اهواز- خرمشهر - شلمچه و برعکس ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌ تردد برای تاکسی‌های شهری، گفت: تردد تاکسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین ۹۸ از ۱۷ مهر تا ۴ آبان در محورهای خارج از شهر ممنوع خواهد بود.

 از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی برای شرکت در آیینهای اربعین سالار شهیدان از گذرگاه‌های شلمچه و چذابه راهی کشور عراق شدند.

پیش بینی شده در ۲ روز آینده آهنگ ورود زائران به کشور از چذابه آهنگ تندتری به خود بگیرد.  
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی ادامه می یابد.
مرزهای چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار