تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۸۹۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معطلی هر زائر برای عبوراز گیت گذرنامه ۳ تا ۵ ثانیه است
 جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت : با افزایش بیش از ۲ برابری تردد زائران اربعین نسبت به سال گذشته، زمان عبور هر زائر از گیت گذرنامه بین ۳ تا ۵ ثانیه است.

  سردار ایوب سلیمانی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به خروجی و ورودی زائران که بیشتر به یک راهپیمایی شباهت دارد، اظهار داشت: زمان عبور هر زائر از گیت گذرنامه بین ۳ تا  ۵ ثانیه است چرا که نیروی انتظامی از مدت ها قبل خود  را برای این حجم از حضور آماده کرده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود : با افزایش حضور بیش از ۲ برابری زائران اربعین نسبت به سال گذشته ما شاهد کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی تصادفات در مسیرهای منتهی به مرزهای چهارگانه هستیم که علت آن فعالیت ۱۵۰۰ گشت راهور و ۱۸۰۰ گشت انتظامی است.

وی افزود: بهبود زیرساخت های استان های مرزی، حضور ماموران پلیس راه و رعایت قوانین و مقررات از سوی زائران قطعا در این کاهش تصادفات موثر بوده است.

جانشین فرمانده ناجا، همراه داشتن مدارک قانونی را شرط بدون معطلی عبور زائران عنوان کرد و گفت: اکثر فرماندهان و روسای پلیس های تخصصی از آغاز مراسم اربعین در مرزهای چهارگانه برای رصد و پایش اقدامات و خدمات مستقر بوده و تا پایان آن نیز خواهند بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انتظار است دیگر سازمان های مسئول در این زمینه به همین صورت پای کار باشند، ادامه داد: نیروی انتظامی از ابتدا امکانات خود را در این مرزها مستقر کرده است؛ برای این کار بزرگ و ملی قطعا امکانات منطقه ای جوابگو نیست و نیاز است از مرکز و امکانات فرا منطقه ای برای بهبود شرایط استفاده شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی ۳۰ هزار نیرو برای تامین امنیت و خدمات رسانی به مردم در مرزهای چهارگانه مستقر کرده است، افزود: سامانه های هوشمند برای رصد ناوگان خودرویی عمومی نصب شده که بتوانیم به وسیله آن شدوآمدی آنها را کنترل و از ترافیک در مرزها جلوگیری کنیم.

جانشین فرمانده ناجا در پایان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مورد امنیتی خاصی نداشته ایم، گفت: استان خوزستان به دلیل داشتن مسئولان و مدیران موفق با تجربه دفاع مقدس و زیرساخت های مناسب تاکنون مشکل خاصی رانداشته و امیدواریم بدون هیچ مشکلی این مراسم راپشت سربگذاریم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار