تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۸۹۲۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲ هزار ماسک بین زائران اربعین در شلمچه توزیع شد
 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:۱۲ هزار عدد ماسک از ابتدای ماه صفر تاکنون بین زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه توزیع شد.

 آرش یلالی چهارشنبه اظهار داشت: همچنین در این مدت یکهزار و ۱۸۸ نفر با مراجعه به درمانگاه مامایی این دانشکده مستقر در مرز شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند که در این بین ۴۶۱ زن عارضه‌دار و ۳۵ مورد مادر باردار بودند.

وی از دندانپزشکی به عنوان دیگر خدمات ارائه شده به زائران نام برد و گفت: ۲۰۰ زائر با مراجعه به مرکز دندانپزشکی در مرز شلمچه خدماتی چون کشیدن دندان، ترمیم و جرم‌گیری دریافت کردند.
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان تعداد نمونه‌برداری میکروبی آب در مرز شلمچه را ۱۳۹ مورد بیان کرد و گفت: یکهزار و ۸۲۳ مورد نمونه برداری از مخازن آب آشامیدنی ، ۵۷۵ بار از مرکز پخت غذای زائران و ۵۲۷ بار نیز محل اسکان زائران بازدید بهداشتی شدند همچنین یکهزار و ۴۵۷ بازدید بهداشتی از موکب‌های مستقر در مرز شلمچه به عمل آمد.
یلالی شمار بازدید از تاسیسات رفاهی و سرویس‌های بهداشتی در این مدت را ۱۰ هزار و ۵۴۲ مورد عنوان کرد و گفت: تا این لحظه ضمن آموزش بهداشتی ۶۸ هزار زائر ،آموزش گروه های بهداشتی نیز به ۵۱ هزار و ۹۹۰ نفر ارائه شد.

از ابتدای ماه صفر تا روز دوشنبه ۲۵ هزار زائر در مرز شلمچه از خدمات بیمارستان صحرایی استفاده کردند ضمن اینکه نزدیک به یکهزار زائر نیز برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند.

در حال حاضر ۴۰ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیر شلمچه آماده خدمت هستند و هر کدام از این اتوبوس آمبولانس‌ها این قابلیت را دارند که در شرایط خاص به صورت یک بیمارستان سیار درآیند.

با نزدیک شدن به روز اربعین موج دوم حرکت زائران از مرزهای شلمچه و چذابه آغاز شده است.

 در مرز شلمچه ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت تا پایانه شلمچه به زائران خدمات رسانی می کنند.

 حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار