تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۸۹۲۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفت ایستگاه راهنمای زائران در مرزهای چهارگانه فعال شد
 فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائران اربعین کشور گفت: هفت ایستگاه راهنمای زائران در مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه، چذابه و ۲ شهر مقدس کربلای معلی و نجف اشرف برپا شدند.

مهدی علیزاده روز چهارشنبه در جریان بازدید از مرز و پایانه مرزی چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاههای راهنما ۲۹ نوع خدمت به زائران اربعین حسینی ارائه می کنند که مهمترین آن ساماندهی مفقودان و گم شدگان است در شهرهای کربلای معلی و نجف اشرف است.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های راهنمای زائران اربعین در مناطق و پایانه‌های مرزی و شهرهای مقدس عراق سبب ایجاد آرامش برای زائران شده است افزود: در این ارتباط دولت عراق همکاری و مساعدت عالی با ایستگاه‌های راهنمای زائر داشته است.
علیزاده با اشاره به اینکه جمعیت عظیم زائران اربعین حسینی ضرورت توسعه و افزایش ایستگاههای زائران و تنوع بخشیدن به خدمات را ایجاد کرده است ابراز امیدواری کرد با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت زمینه خدمات دهی به زائران بیشتر شود.
فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائران اربعین کشور گفت: زیرساخت های مناسب در پایانه های مرزی و خدمات‌دهی روان و راهگشا به زائران به گونه ای که سفر معنوی اربعین به با کمترین مشکل رو به رو شود ، اهمیت دارد، حذف روادید برای زائران اربعین حسینی، سفر باحلاوت و خاطره انگیزی برای آنان رقم زده است و مشکلات این سفر معنوی را به حداقل ممکن رسانده است.
علیزاده در بازدید از پایانه و نقطه صفر مرزی چذابه با مسئولان سیاسی و مرزبانی گفت و گو کرد و در جریان روند تردد زائران اربعین حسینی از این منطقه مرزی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا حرکت خودجوش و الهی زائران اربعین حسینی از ۲ گذرگاه رسمی و بین‌المللی شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز از روزهای آغازین ماه صفر شروع شده و همچنان با شور و شعور معنوی ادامه دارد.
تاکنون ۳۳۹ هزار و ۶۳۱ زائر اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چذابه به سمت شهرهای مقدس عراق عزیمت کرده اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار