تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۸۹۲۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زائران حادثه دیده در ایام اربعین برای دریافت غرامت به بیمه ایران مراجعه کنند
 سرپرست مدیریت بیمه ایران در خوزستان گفت: زائران بیمه شده که در جریان پیاده روی اربعین حسینی دچار حادثه شده‌اند می‌توانند برای دریافت غرامت به شعب این شرکت بیمه‌ای مراجعه کنند.

ارشاد فایضی زاده  چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده برای زائران اربعین حسینی، عنوان کرد: برای اولین بار خدمات درمانی رایگان ویژه زائران اربعین تحت پوشش این شرکت قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر همین اساس تمامی زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و در مسیرهای زمینی با فاصله ۵۰ کیلومتری مرزهای ایران اقدام به پیاده روی می‌کنند و تا زمانی که در کشور عراق حضور دارند مشمول بیمه خدمات درمانی، عمر و حوادث این شرکت می‌شوند.

به گفته وی زمان تعیین شده برای پوشش بیمه ای ویژه هر کدام از زائران اربعین ۳۰ روز است.

سرپرست مدیریت بیمه ایران در استان با اشاره به ناکافی بودن آگاهی زائران از شرایط بیمه نامه ها افزود: به منظور اطلاع رسانی هرچه بیشتر از نحوه خدمات، کارشناسان این شرکت بیمهای در مرزها و مراکز درمانی مسیرهای پیاده روی اربعین حضور دارند تا به زائران راهنمایی های لازم را ارئه کنند.

فیاضی با اشاره به اینکه مراکز بیمه ایران در حال حاضر آمادگی رسیدگی به پرونده های بیمه شدگان را دارند گفت: از زائرانی که در جریان پیاده روی اربعین دچار حادثه شدند درخواست می‌شود برای دریافت غرامت به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

تشکیل ۶۸ پرونده نقص عضو ویژه زائران اربعین

وی در خصوص پرونده های تشکیل شده برای دریافت غرامت ویژه بیمه شدگان پیاده روی اربعین بیان داشت: تاکنون ۶۸ پرونده نقص عضو تشکیل شده و برای انجام تعهدات بیمه‌ای بخش قابل توجهی از فرآیندهای اداری تسهیل یافته است.

او همچنین در خصوص غرامت فوت ناشی از حادثه زائران، عنوان کرد: در این خصوص نیز ورثه فرد فوت شده می‌توانند با مراجعه به مراکز بیمه ایران نسبت به انجام فرآیندهای ادازی جهت دریافت غرامت اقدام کنند.

سرپرست بیمه ایران در خوزستان تصریح کرد: تعهدات این شرکت بیمه‌ای در زمینه افراد حادثه دیده، پرداخت هزینههای بستری بیمارستانی و پاراکلینیکی به ترتیب تا حداکثر مبلغ ۲۷۵ میلیون ریال و همچنین ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم یا جزئی در اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان تا سقف ۲ میلیارد و ۴۰۰ هزار ریال خواهد بود.

فیاضی پرداخت غرامت فوت بیمه شدگان در قالب بیمه عمر را تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این شرکت بیمه‌ای برای حادثه دیدگان منجر به فوت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بیمه ایران نیز به منظور رفاه حال زائران اربیعن ۶ تیم خسارت سیار خودرو در مناطق مرزی ایجاد کرده که زائران در استان خوزستان می‌توانند برای دریافت این‌گونه خدمات با شماره تماس ۰۶۱۳۳۳۳۶۴۳۰۱ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا حرکت خودجوش و الهی زائران اربعین حسینی از ۲ گذرگاه رسمی و بین‌المللی شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز از روزهای آغاز ماه صفر شروع شده و همچنان با شور و شعور معنوی ادامه دارد.

۳۳ پایگاه امدادی توسط هلال احمر خوزستان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال در مسیر مرزهای چذابه و شلمچه مستقر شدهاند و ۲۷ درمانگاه سیارنیز توسط این جمعیت در کشور عراق برای ارائه خدمات به زائران برپا شده است.

پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر از چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار