تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۸۹۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرز تجاری شلمچه باز شد
  مرز تجاری شلمچه پس از یک هفته تعطیلی به علت مشکل در تردد کامیون‌ها در مسیر شلمچه عراق - بصره از امروز چهارشنبه بازگشایی شد.

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند اظهار داشت: بنا به دستور استاندار خوزستان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با هماهنگی انجام شده با مدیر گمرک شلمچه عراق و کنسولگری ایران در بصره مرز تجاری شلمچه برای مبادلات تجاری بین ۲ کشور ایران و عراق بازگشایی شد.

محمد نظارت افزود: در حال حاضر دولت عراق مسیر جداگانه ای برای تردد کامیون های حامل کالا باز کرده است تا خللی در تردد اتوبوس های زائران اربعین حسینی ایجاد نشود.

وی علت توقف فعالیت تجاری در مرز شلمچه طی یک هفته اخیر را ، تسهیل در تردد زائران کربلا  بیان کرد و گفت: با آغاز حرکت زائران اربعین تردد اتوبوس ها و کامیون های حامل مواد غذایی موکب ها در عراق در اولویت قرار گرفته بود.

بیش از یک میلیون و ۱۷۷ زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون در مرز شلمچه ثبت شده است.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود ۱۰۰ هزار  زائر از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، هند و پاکستان از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر تنها گذرگاه مرزی زائران خارجی اربعین است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار