تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۸۹۲۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اربعین اوج وحدت مسلمانان است
 رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اربعین حسینی اوج وحدت مسلمانان جهان است.

فریدون حسنوند روز چهارشنبه در نشستی با مدیران دستگاههای اجرایی در فرمانداری اندیمشک افزود:اربعین حسینی بزرگترین اجتماع دشمن شکن است و با توجه به تلاش و توطئه های دشمن در منطقه ، این اجتماع بزرگ و وحدت آفرین موجب واهمه آنها شده است.

وی گفت:دشمنان نظام اسلامی به شدت برای کم رنگ شدن گردهمایی عاشقان اهل بیت (ع) در اربعین تلاش کرده اند اما شاهد شور حسینی مضاعفی در برنامه اربعین امسال بوده ایم.

وی تصریح کرد:پشت اربعین یک نهضت بزرگ جهانی نهفته است و هر سال این شور و شعور حسینی بیشتر از سال های قبل موجب نزدیکی دل ها با اهل بیت (ع) می شود.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به فعالیت چشمگیر مردم این شهرستان در پذیرایی از زائران کربلای معلا افزود:شهروندان با حضور پرشور در موکب ها ، عشق و ارادت خود را به اهل بیت علیه السلام نشان داده اند.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: در راستای رفاه زائران کربلای معلی ، ۱۰ کمیته ستاد اربعین به صورت شبانه روز فعال هستند و موکب مرکزی در مقبره شهدای گمنام روزانه پذیرایی دهها هزار زائر است.

پیمان جهانگیری افزود:بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر در شهرستان مورد پذیرایی و استقبال موکب های مردمی قرار گرفته اند و بازگشت زائران طی روزهای اخیر افزایش داشته است.

وی بیان کرد:با توجه به اینکه امسال اندیمشک به عنوان ایستگاه معین مرز مهران در جابجایی زائران است ، تمهیدات برای انتقال زائران به مقصد فراهم است.

وی افزود:بیش از ۵۵ هزار زائر خارجی نیز از ۶۰ کشور مختلف در موکب های شهرستان پذیرایی شده اند.

جهانگیری اظهار داشت:زائران خارجی از کشورهای ترکیه ، روسیه ،آذربایجان ، پاکستان ، بنگلادش و دیگر کشورهای منطقه بودند که عازم کربلای معلی شدند.

وی تصریح کرد:دستگاههای اجرایی و کمیته های ستاد اربعین حسینی موظفند در کنار موکب های مردمی  در خدمت زائران کربلای معلی باشند.

وی گفت:اجتماع بزرگ سوگواران حسینی در روز اربعین ساعت ۱۰ صبح در جوار مقبره شهدای گمنام با حضور عموم مردم عزادار شهرستان برگزار خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار