تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۸۹۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چذابه در تب و تاب موج سوم عزیمت زائران اربعین به دیار عاشقان
 گذرگاه مرزی و بین المللی چذابه در ۱۱۰  کیلومتری شمال غرب اهواز خود را برای عزیمت موج سوم و آخر عزیمت زائران سر از پا نشناخته اربعین حسینی به کربلای معلی و نجف اشرف آماده می کند.

  با خنک شدن  هوا و تعطیلات سه روزه منتهی به اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران بزرگوار آن حضرت  ، تمهیدات و ترتیبات لازم برای عبور خیل مشتاقان و دوستداران امام حسین علیه السلام و حضور در همایش پیاده روی اربعین تدارک دیده شده است.
مسئولان و دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف در مرز چذابه در حال ساماندهی امکانات به خصوص وسایل حمل و نقل هستند تا بتوانند جمعیت ۵۰ هزار نفری زائران را بدون معطلی از گذرگاه مرزی عبور دهند.
در چنین شرایطی فعال نگه داشتن گیت های خروجی، بسیج دهها دستگاه اتوبوس که هم اکنون در حال استقرار و جوار مرز هستند و تامین نیازهای اولیه زائران همچون غذا و آب در اولویت قرار گرفته است.
در این راستا چندین محموله آب معدنی در نقطه صفر مرزی چذابه تخلیه و در مخازن مملو از یخ ذخیره سازی شده است و چندین موکب مردمی نیز در بخش خروجی پایانه چذابه نیز مستقر شده اند تا غذای مورد نیاز زائران تامین کنند.
جانشین قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه گفت: در حال فراهم کردن امکانات لازم برای عبور روان و بدون معطلی زائران هستیم.
حمید سیلاوی با اشاره به اینکه همزمان نیز در حال فراهم کردن تمهیدات و بسیج ساز وکارهای لازم برای ورود زائران به کشور از مرز چذابه هستیم افزود: این روزها به مراحل حساس عبور و خروج زائران هستیم و تلاش خواهیم کرد مرز چذابه بدون اینکه حتی به صورت موقت و کوتاه مدت بسته شود برنامه ها طبق پیش بینی ها به جلو برود.
مدیر پایانه مرزی چذابه نیز با اشاره به آماده باش نیروهای عملیاتی و خدماتی در مرز چذابه گفت: با آمادگی کامل به استقبال  زائران اربعین که هوس کربلا در سر دارند خواهیم رفت.
احمد سبهانی با اشاره به اینکه در جلسات هماهنگی با قرارگاه اربعین در چذابه همه اقدام ها برای عبور زائران از این گذرگاه مرزی انجام شده است افزود: امکان عبور ۱۰۰ هزار از مرز چذابه وجود دارد و مسئولان مرزی عراق در مرز شیب از آمادگی بالایی برای عبور از پایانه مرزی شیب برخوردار هستند.
سبهانی اظهار داشت: در تماس مستمر با مسئولان مرزی شیب عراق هستیم تا در صورت ورود شمار زیادی از زائران بتوانیم آنان را در کوتاه ترین زمان ممکن از گذرگاه مرزی چذابه عبور دهیم.
رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین نیز گفت: همه موکب های مستقر در اطراف پایانه مرزی چذابه از آمادگی بسیار بالایی برای تامین نیازهای زائران ، اسکان و انتقال تا نقطه صفر مرزی وجود دارد.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: همه موکب ها تا زمان عزیمت زائران به کربلا از مرز چذابه آماده خدمت رسانی شبانه روزی هستند و برای خدمتگزاری هیچ کمبودی ندارند.
وی گفت: موکب داران مشتاقانه در انتظار زائران هستند و برای موج سوم عزیمت آنان به کربلا آماده هستند.
وی گفت: ۶۰ موکب مردمی که از مدت ها قبل در مسیرها منتهی به شهرهای مقدس عراق مستقر شده اند نیز از آمادگی صد در صدی برای پذیرایی از زائران هستند.
از ابتدای ماه صفر تاکنون(۱۷صفر) ۳۲۶ هزار و ۴۵۲ زائر از چذابه راهی شهرهای مقدس عراق شده اند و در این مدت ۱۴۵ هزار و ۵۹ زائر به میهن اسلامی باز گشته اند.
پیش بینی شده رکورد عبور زائران اربعین از چذابه در اربعین ۱۳۹۶ که حدود ۴۰۰ هزار زائر بود در اربعین امسال شکسته شود.
اربعین پارسال تنها ۲۳۶ هزار زائر از گذرگاه رسمی چذابه به کربلا عزیمت کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار