تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۸۹۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار قرارگاه عملیاتی به زائران خدمت رسانی می‌کنند
 فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چهار قرارگاه عملیاتی در مرزهای غربی کشور فعال شده است که در سه بخش کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد اربعین کشور را یاری می‌کنند.

 سردار یعقوب سلیمانی شامگاه چهارشنبه در بازدید از مرز بین المللی شلمچه با اشاره به اقدامات این قرارگاه برای زائران اربعین در بخش های پشتیبانی، اسکان، درمان و برنامه‌ریزی در کشور عراق با محوریت بسیج، اظهار داشت: این برنامه‌ها برای چهارمین سال با محور تکریم از زائران غیر ایرانی از سوی ستاد اربعین سپاه در حال اجرا  است.

وی با اشاره به اقدام ستاد استقبال از زائران غیر ایرانی، افزود: حضور زائران غیر ایرانی در کشور برای شرکت در همایش اربعین، تحقق شعار "الحسین یجمعنا" است که در این برهه کلیه ظرفیت‌های راهیان نور، اعم از اسکان، حمل و نقل، درمان در اختیار زائران غیر ایرانی قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه گفت: ۶۳۰ دستگاه از خودروهای شرکت جوان سیر ایثار از جمله مینی‌بوس و اتوبوس، در اختیار زائران قرار گرفت، این خودروها به طور رایگان زائران را به ایران انتقال می‌دهند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مواد غذایی و نیازمندی‌های موکب های مستقر در عراق توسط ۲۳۰ دستگاه تریلر، به طور رایگان به کشور عراق منتقل شده است و در بازگشت نیز زائران را به مرزهای ایران منتقل می کنند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه افزود: برای نخستین بار، با ۲۶ دستگاه تریلر به هم متصل شده، بیمارستانی در ورودی کربلا  با وسعت هزار و ۵۰۰ متر مربع برپا شده است  ، این بیمارستان مجهز به اتاق عمل ‌،بستری و همچنین دندانپزشکی می باشد.

سلیمانی گفت: همچنین اردوگاه‌های شهید باکری در خرمشهر، میثاق در آبادان و ثامن‌الحجج در چذابه، به محل اسکان زائران اربعین حسینی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که ۱۲۰ هزار نفر اسکان در سامرا، کربلا و نجف مهیا شده است افزود: حدود ۱۸ هزار نفر از خادمان راهیان نور در قالب موکب‌های عراق، در حال خدمات دهی هستند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه این اجتماع بی نظیر طبقه و تحصیلات نمی شناسد، گفت: مردم به عشق اباعبدالله (ع) همه سختی‌های آن را متحمل می‌شوند و از اقصی نقاط کشور به عتبات عالیات اعزام می شوند و تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر از ابتدای ماه صفر، زائر غیر ایرانی از ۶ مرز معین تردد داشته‌اند که تردد تبعه بیش از ۹۰ کشور در آن به ثبت رسیده است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون تردد در مرز شلمچه ثبت شده است.  

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار