تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۸۹۲۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمارستان صحرایی مجهز برای زائران در کربلا مستقر شد
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: امسال بیمارستانی مجهز به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع برای زائران در ورودی شهر کربلا مستقر کردیم.
 ، سردار علی فضلی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد اربعین سپاه چهار قرارگاه عملیاتی در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی فعال کرده است.

وی بابیان اینکه این‌ها در سه بخش، کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد اربعین کشور را یاری می‌کنند، بیان کرد: ازجمله در بخش برنامه‌های داخل کشور، مباحث درمانی در کشور عراق و کاری که با محوریت بسیج و مردم دنبال می‌شود که تکریم از زائران غیر ایرانی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج عنوان کرد: ستادی تحت نام ستاد استقبال از زائران غیر ایرانی ایجادشده است و از زائرانی که از 6 مرز غیرزمینی کشور وارد می‌شوند استقبال می‌کند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: ما کلیه ظرفیت‌های راهیان نور را اعم از اسکان در استان‌ها و مرزها، پذیرایی از آن‌ها و حمل‌ونقل در اختیار زائران قراردادیم.

وی افزود: 640 دستگاه اتوبوس در اختیار زائران قرارگرفته و 540 دستگاه از خودروهای سپاه اعم از مینی‌بوس و اتوبوس زائران را از مرزهای کشور و عمدتاً از مرز مهران که بیشترین ورودی را دارد به عقب منتقل می‌کنند و ازآنجا توسط اتوبوس‌های درون‌شهری به شهرها می‌روند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: در عراق کلیه اقلام، اغذیه و نیازمندی‌های زائران توسط 230 دستگاه تریلر لبه‌دار به عراق برده می‌شود و در هنگام بازگشت این تریلرها زائران را به نقاطی که اتوبوس وجود داشته باشد منتقل می‌کنند.

سردار سلیمانی افزود: امسال بیمارستانی به مساحت یک هزار و 500 مترمربع در ورودی شهر کربلا مستقر کردیم که برای اولین بار است.

وی بیان کرد: قریب به 226 دستگاه تریلری که به هم متصل می‌شوند و اتاق عمل، آشپزخانه، جراحی و اتاق پزشکی دارند و یک بیمارستان صحرایی کامل و مجهز را تشکیل می‌دهند در کربلا مستقرشده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج افزود: امسال به جهت حضور زائران، اردوگاه‌هایی که در مسیر مرز محل اسکان موقت زائران هستند فعال‌شده‌اند و در مرز خسروی به‌صورت جهادی یک اردوگاه 7 هزار نفری آماده‌ شده است.

سردار بابیان اینکه حدود 18 هزار نفر از خادمین راهیان نور در موکب‌های در حال خدمت به زائران هستند، اعلام کرد: دشمن از این اجتماع بی‌نظیر حراص دارد چراکه همه به عشق سید و سالار شهیدان این مسیر را طی می‌کنند.

وی اظهار داشت: از 6 مرز هوایی کشور تاکنون بیش از 170 هزار نفر زائر غیر ایرانی واردشده‌اند که بر اساس آمار از 90 کشور دنیا بوده‌اند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار