تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۹۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طراحی برنامه کاربردی راهنمای زائران
فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور از طراحی برنامه کاربردی راهنمای زائر برای نصب بر روی گوشی‌های هوشمند خبر داد.
 مهدی علیزاده فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور، امشب در حاشیه بازدید از روند تردد و خدمت‌رسانی به زائران در شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد راهنمایی زائر، زیرمجموعه کمیته اعزام مرکزی اربعین است که 28 خدمت را به زائران اربعین در مسیر اربعین انجام می دهد که مهمترین آنها بحث گمشدگان است که مستقر در عتبه حسینی و عباسی هستند.

وی با بیان اینکه کل مجموعه کشور عراق تمام موضوعات راهنمایی زائران ایرانی و خارجی را انجام می دهیم، افزود: به 10 زبان زنده دنیا مترجم داریم، در مسیر نجف تا کربلا موکب‌های ما خدمات را به زائران ارائه می دهند.

فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور تصریح کرد: در همین راستا، نقشه آنلاین و آفلاین و اپلکیشین در گوشی‌های زائران نصب می‌شود که خدمات متعدد را انجام داده که بحث گمشدگان محوریت آن می‌باشد.

علیزاده با اشاره به ایجاد هفت ایستگاه مرزی در مرز‌های چهارگانه خسروی، دو پایگاه در مهران، شلمچه، چذابه، یادآور شد: مرز هوایی امام خمینی(ره) و مرز هوایی شهید هاشمی‌نژاد مشهد و دو پایگاه نیز در شهر مقدس کربلای معلی و نجف اشرف با چهار هزار نیرو به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدمات این ستاد به زائران اربعین حسینی از دهم ماه صفر آغاز شد و تا 2 روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت، گفت: این ایستگاه‌های راهنما، 28 نوع خدمت به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کنند که مهم‌ترین آن ساماندهی مفقودان و گمشدگان در شهر‌های کربلای معلی و نجف اشرف است.

فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور بیان کرد: زیرساخت‌های مناسب در پایانه‌های مرزی و خدمات‌دهی روان و راهگشا به زائران به گونه‌ای که سفر معنوی اربعین با کمترین مشکل روبرو شود، اهمیت دارد.

علیزاده با تأکید بر این موضوع که حذف روادید برای زائران اربعین حسینی، سفر با حلاوت و خاطره انگیزی برای آنان رقم زده است و مشکلات این سفر معنوی را به حداقل ممکن رسانده، گفت: از زائران اربعین حسینی انتظار می‌رود وسائل خود در مرزهای ایران و در خاک ایران را کنترل کنند، همچنین زائران برنامه کاربردی را که طراحی شده در تلفن‌های همراه خود نصب کنند تا به این واسطه گمشدگان را از طریق پیامک پیدا شوند.

وی به ایجاد تمهیدات مخابراتی در مسیر نجف تا کربلا اشاره کرد که در آن زائران از طریق پایگاه‌های مستقر در این مسیر از ارتباط تلفنی به صورت رایگان استفاده کنند، اظهار کرد: در مرزهای غربی خدمات ضعیف آبرسانی زائران اربعین را با مشکل مواجه کرد، با توجه به اینکه ایران میزبان میلیونی زائران اتباع خارجی می باشد که باید خدمات مناسبی به آنها داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور خاطرنشان کرد: در موضوع بهداشتی نیز کمبودهایی گزارش شد که این مشکل با تلاش بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران برطرف شد و سعی داریم با رفع این نواقص در سال آینده حرکت عظیم اربعین حسینی مقدمه‌ساز انقلاب حضرت ولیعصر(ع) باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار