تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۸۹۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین آماده شده‌است
 وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین حسینی در مرزهای چهارگانه کشور پیش‌بینی شده‌است که به صورت منظم از پایانه ها به ستادهای معین و از آنجا به استان‌های مختلف زائران را جا به جا می‌کنند.

 محمد اسلامی که پنجشنبه به همراه وزیر کشور از مرز بین المللی شلمچه بازدید کرد اظهار داشت: روند انتقال و جا به جایی زائران طبق روال عادی در حال انجام است و غیر از وقفه‌ای که در خاک عراق به علت کمبود وسیله نقلیه وجود دارد در اربعین امسال زائران با مشکل خاصی مواجه نشدند.

وی با بیان اینکه عملیات جا به جایی زائران بسیار پر حجم و با کیفیت مناسب صورت گرفت افزود: کنترل ترافیک نیز از سوی راهداری با همکاری پلیس راهور در حال انجام است و جا به جایی زائران به صورت منظم ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده و بر اساس پیش‌ بینی سفرهای رفت زائران از مرزها ، تعداد مورد نیاز اتوبوس برای بازگشت زائران آماده‌ شده است و تعدادی اتوبوس در پایانه‌ها مستقر هستند ضمن اینکه  تعدادی اتوبوس نیز در مسیر اعزام به پایانه‌ها هستند.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ گشت‌ راهداری در محورها حضور دارند و به صورت ۲۴ ساعته به زائران اربعین حسینی خدمترسانی می‌کنند.

حرکت زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار