تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۸۹۲۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۱۷ هزار زائر اربعین در ۲ مرز استان درمان سرپایی شدند
  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت : ۱۷ هزار و۳۶۱ نفر از زائران اربعین حسینی در پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر خوزستان در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه از ۱۳ مهر تا کنون درمان سرپایی شدند.

علی خدادادی  اظهار داشت : طی این مدت تعداد ۸۵ نفر توسط پایگاه های امداد و نجات هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

خدادادی ادامه داد : به زائرین اربعین حسینی توصیه می شود به صورت تدریجی وارد کشور شوند و قبل از عزیمت به مقصد خود حتما استراحت داشته باشند تا در طول مسیر دچار حادثه نشوند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت : زائرانی که دچار مشکل تنفسی و گوارشی هستند حتما به مراکز بهداشتی مستقر در پایانه ها مراجعه کنند و برای درمان سرپایی اقدام لازم را انجام دهند تا از انتقال بیماری به شخص دیگر جلوگیری شود .

خدادادی بیان کرد : حتما از آب های بسته بندی یک بار مصرف برای نوشیدن استفاده کنند و از خوردن غذای پرچرب و پرخوری پرهیز کنند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند .

فعالیت ۵۰مرکز درمانی در کشور عراق

وی درخصوص تعداد پایگاههای امداد و نجات در طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی در عراق گفت : خارج از مرز ایران بیش از ۵۰ مرکز درمانی این جمعیت وجود دارد که ارتباط مستمر و مستقیمی با مراکز درمانی کشور عراق دارند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به زائران توصیه کرد : بدون هماهنگی پایگاه های امداد و نجات هلال احمر زائران بیمار به هیچ وجه به مراکز درمانی عراق مراجعه نکنند تا متحمل هزینه درمان نشوند زیرا تمامی زائران بیمه هستند و از این خدمات می توانند به صورت رایگان استفاده کنند.

خدادادی افزود: در مسیر چذابه ۹ پایگاه و در مسیر شلمچه ۶ پایگاه و نیز در هر دو مسیر هر کدام یک قرارگاه امداد و نجات هلال احمر با تعداد ۲۶۶ نفر امداد گر و تیم درمانی فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد : تعداد یک هزارو ۵۶۰ نفر امدادگر ،پزشک و پرستار در پایگاه های امداد و نجات هلال احمر مسیر ۲ مرز شلمچه و چذابه فعالیت می‌کنند .

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائر از چذابه راهی شهرهای مقدس عراق شده اند و در این مدت حدود ۶۰ هزار زائر از طریق این مرز به میهن اسلامی بازگشته اند.
پیش بینی شده رکورد عبور زائران اربعین از چذابه در اربعین ۱۳۹۶ که حدود ۴۰۰ هزار زائر بود در اربعین امسال شکسته شود.
اربعین پارسال تنها ۲۳۶ هزار زائر از گذرگاه رسمی چذابه به کربلا عزیمت کردند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار