تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۸۹۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خادمانی که با وضو نسخه قرص نان زائران را می پیچند

۱۰ بانو از شهر و خانه های خود فاصله گرفتند تا در دانشگاه انسان سازی چذابه با وضوی خود نسخه قرص های نان را بپیچند.

از میان موکب ها که بگذری، صحنه های خدمت مخلصانه خادمان حسینی چشم نوازی می کند؛ یک نفر آب و یک نفر چای، یکی هندوانه و آن دیگری غذا به زائران حسینی تعارف می کند. بین عمود ۶۷ و ۶۸ در موکب اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر دیگری است، اینجا بانوان مختلفی از شهرستان مسجدسلیمان راهی چذابه شده اند.

شهر، خانه و خانواده خود را رها کرده اند تا خدمات رسانی های با عشق را به زائران حسینی هدیه کنند.

آمنه اسد پور یکی از خادمان افتخاری اوقاف مسجدسلیمان است که در این غرفه حضور دارد، او در گفت و گو با مهر می گوید: یک بار به کربلا رفتم و قسمت نشد تا امسال به کربلا بروم اما به مدد امام حسین (ع)  آمده ام اینجا بگویم که اگرچه نشد زائر کربلا شوم اما به لطف وجود پربرکت ائمه تا اینجا خود را رسانده ام.

وی ادامه می‌دهد: اگر یک هزار و ۴۰۰ سال پیش امام زمان را تنها گذاشتند ولی ما آمده ایم تا در اربعین ۱۳۹۸ ثابت کنیم اهل کوفه نیستیم و امام خود را تنها نمی گذاریم.

اسد پور با اشاره به اینکه حس و حال خدمات رسانی به زائران حسینی قابل وصف نیست، ادامه می دهد: هر کسی خودش باید اینجا حضور داشته باشد تا آن را لمس کند، بیش از ۶ روز است که در اینجا حضور داریم و تا اربعین یا یک روز بعد از آن هم در مرز می‌مانیم.

این خادم حسینی تصریح می کند: حضور مردم خیلی پرشورتر از سال های قبل بود و هر روز به نقطه اوج حضور جمعیت یعنی روز اربعین همان روز جاذبه مغناطیسی حسین می‌رسیم.

سعیده دیناشی یکی دیگر از خادمان حاضر در مرز نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، عنوان می‌کند: هفت سال است که به مرز می آیم و هر سال تدارکات پخت نان را مهیا و بعد از پخت هم نسبت به توزیع آن میان زائران اقدام می کنیم.

وی اضافه می کند: حال و هوای مرز و خدمات رسانی به زائران حسینی قابل بیان نیست.

این خادم حسینی می گوید: فکر می کنم که در یک دنیای دیگر هستم و همه افراد حاضر بدون ریا و با اخلاص کار می کنند. امیدوارم که سربازان خوبی برای امام زمان (عج) و ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشیم.

وی ادامه می دهد: هفت سال است برای خدمت به زائران اربعین به مرز می آیم، امسال استقبال واقعا عالی بود و مردم در سنین مختلف با شور و اشتیاقی وصف نشدنی به سمت امام عاشقان و سرزمین عشق حرکت می کردند.

وی عنوان می کند: امسال این توفیق نصیب من شد تا مجددا به عنوان آشپز کاروان عتبات عالیات بدون دریافت هیچ هزینه ای این کاروان ها را همراهی کنم.

این خادم حسینی یادآور می شود: بیش از چهار هزار قرص نان در روز پخت می شود.

ملوک رحیمی از دیگر بانوان خادم حاضر در این موکب نیز می گوید: سه سال است که برای خدمات رسانی به زائران اباعبدالله به مرز می آیم.

وی با اشاره به چهار سفر خود به کربلا ادامه می دهد: شاید امسال توفیق زیارت پیدا نکردم اما آمده‌ام تا به زائران حسینی خدمات رسانی داشته باشم بلکه امام عاشقان مرا برای پابوسی خودش قابل بداند.

رحیمی، حضور در منزل و خدمات رسانی به زائران حسینی را برابر با زیارت کربلا می داند و در ادامه می گوید: امسال حضور مردم و استقبال آنها از زیارت امام حسین (ع) خیلی خوب بود و با وجود تورم و وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم اما باز هم از سفر کربلا دست نکشیدند.

ماهرخ قاسمی قاسم وند یکی دیگر از ۱۰ خادم حاضر در موکب است که برای دومین سال به مرز چذابه می‌آید و می گوید: هر چند دوره قبلی سال ۹۶ بود و بعد از یک وقفه یک ساله امسال دوباره آمدم ولی در هر دو دوره حضور هم همینطور به کار پخت نان مشغول بودم.

او ادامه می دهد: حال و هوای زائران حسینی خیلی روی من تأثیر مثبت می گذارد و خوشحالم که اگر توفیق زیارت نصیبم نشده ولی قدمی هر چند کوچک برای زائران امام حسین(ع) بردارم.

این خادم حسینی یادآور می شود: حال و هوای موکب ها دست کمی از کربلا و زیارت امام حسین (ع) ندارد و با افتخار به زائران حسینی خدمات رسانی می کنم.

قاسم وند می گوید: به نمایندگی از دیگر خادمان حسینی اوقاف مسجدسلیمان در این مرز حضور پیدا کردیم و مطمئنا افراد زیادی خواستار این خدمت رسانی هستند.

او حس و حال خود از خدمات رسانی به زائران حسینی و یا شور و شوق بی مثال زائران برای زیارت را گفتنی نمی داند و اینکه با دنیایی از کلمات هم بیان نمی شود.

این خادم حسینی بیان می کند:  موکب های خدمت رسان به زائران حسینی دانشگاه انسان سازی هستند و همگی ما با انجام این امور بصیرت پیدا می‌کنیم.

قاسم وند یادآور می شود: اینجا شور حسینی تبدیل به شعور حسینی می شود و امیدوارم این حال و هوا را مثل یک برکت ماندگار برای تمام عمر خود ذخیره کنیم.

او می گوید: خدمات رسانی به زائران حسینی مثل یک برگ زرین است که در تمام عمر قابل ذخیره‌سازی است و برای دنیا و آخرت ما قطعا مفید خواهد بود.

این خادم حسینی عنوان می کند: این حس حال خوب و هوای بی نظیر خدمات رسانی به زائران حسینی را به تمامی هموطنان خود هدیه می کنم.

قاسم وند با اشاره به حضور عالی زائران حسینی که مانند موج دریا در حال تردد به سمت کربلا هستند، ادامه می دهد: با وجود مشکلات اقتصادی موجود اما زائران حسینی انگار چیزی به غیر از امام حسین (ع) نمی‌بینند و تلاش می‌کنند که در این ایام نورانی قدمی بردارند و یا به سمت کربلا بروند.

وی اضافه می کند: همبستگی ایجاد شده میان زائران حسینی یکی از کرامات بزرگ این امام است و همه به زنجیر محکم ایجاد شده توسط ایشان وصل شدند.

او می گوید: همه زائران حسینی به عنوان قطره ای در این اقیانوس مواج تلاش دارند تا هر چه سریع‌تر خود را به بین الحرمین برسانند.

قاسم وند با اشاره به اینکه حتی افراد مسن نیز همپای جوانان راه می روند و یا برخی افراد با وجود معلولیت های مختلف با ویلچر آمدند، می گوید: حس، حال و اشتیاقی که آنها در چشم های خود به تصویر می کشند باعث می شود که بدانیم آنها برای زیارت امام حسین (ع) سر از پا نمی شناسند.

  به راستی که موکب های خدمات رسانی در مرزهای مختلف خود مکتبی از انسانیت هستند که درس عشق و دلدادگی به امام حسین (ع) را مشق می کنند آنها با خلوص نیت هرآنچه از خود داشته اند را به میدان آوردند تا رضایت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را جلب کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار