تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۹۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
٢۴موکب خدمات رسانی به زائران در بازگشت به شلمچه را انجام می دهند

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغدیه ستاد اربعین در شلمچه گفت: ٢۴ موکب تازه نفس کار خدمات رسانی به زائران را در مسیر بازگشت انجام می دهند.

 مکی یازع پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با سه موج برگشت از زائران مواجهیم، افزود: ظرفیت اسکان ۶۰ هزار زائر در شلمچه و ۱۰۰ هزار نفر هم در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در مسیر بازگشت زائران فراهم شده و این سوای از ظرفیت مساجد، حسینیه ها در آبادان و خرمشهر و اردوگاه های میثاق و شهیده فرهانیان در آبادان است.

وی اظهار کرد: با سازماندهی انجام شده این مواکب کار توزیع مواد غذایی، آب معدنی و سایر مواد خوراکی را در میان زائران بازگشته از عراق به انجام می رسانند.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغدیه ستاد اربعین در شلمچه با تاکید بر اینکه در شلمچه مشکل آب اعم از شست و شو و آشامیدنی وجود ندارد، تصریح کرد: ۳۰ تن برنج را جهت کمک به پخت غذا برای زائران در میان مواکب توزیع کردیم ضمن اینکه ۲۵ تن بستنی، ۱۰ تن هندوانه و میان وعده (کیک و آبمیوه) نیز در میان زائران توزیع می شود، ۸ ایستگاه آب صلواتی در شلمچه نیز برپا کرده ایم.

یازع یادآور شد: به دلیل گرمای هوا روزانه ۱۰ ماشین آب معدنی در منطقه شلمچه برای استفاده زائران توزیع می شود.

وی گفت: طبق قرار میان ستاد عتبات و بنیاد مستضعفان، این سازمان یک میلیون بطری آب معدنی را برای ما جهت توزیع در میان زائران در مسیر بازگشت تامین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ی خادمان در مرز تا هر زمانی که نیاز است، پای کارند، افزود: خدمات رسانی مواکب به زائران تا پایان صفر ادامه دارد اما ۲ موکب تا پس از صفر و تا بازگشت کامل زائران خارجی همچنان خدمات رسانی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت اصلی را مردم ایجاد می کند، اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده به طور روزانه ۵۰۰ قالب یخ به بخش عراقی شلمچه ارسال می کنیم تا زائران در آن قسمت نیز آب سرد بنوشند.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش سطح خدمات رسانی به زائران در مسیر بازگشت ۵ موکب نیز در بخش عراقی شلمچه برپا کرده ایم.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغدیه ستاد اربعین در شلمچه یادآور شد: ۶ موکب نیز در آبادان و خرمشهر زیر نظر عتبات عالیات در زمینه  پخت غذا در این دو شهر اقدام و سپس غذاهای پخته شده را به مرز شلمچه جهت توزیع در مواکب منتقل می کنند.

یازع گفت: در صورت درخواست کمک در بحث غذا و آب برای توزیع در بخش عراقی شلمچه کمک های انجام می شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار