تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۸۹۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم اربعین حسینی وحدت شیعیان را به نمایش می‌گذارد
 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی و ماه محرم هر ساله برای شیعیان برکات زیادی را به همراه دارد و ضمن تقویت روحیه و امید، وحدت وهمدلی شیعیان را به نمایش می گذارد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز بیان کرد: در طول سالها دشمنان اسلام تلاش زیادی دارند تا با نقشه‌های شیطانی مختلف شیعیان و جهان اسلام را از عشق و محبت امام حسینی (ع) جدا کنند اما هیچگاه موفق نبوده‌اند و هر ساله بر صف عاشقان امام حسین (ع) و اهل بیت و امامان معصوم می‌افزاید.

وی گفت: هر ساله در مراسم پیاده روی اربعین حسینی اتفاقات زیبای زیادی می‌افتد که باعث نزدیکی هر چه بیشتر مسلمانان و شیعیان به اهل بیت و امامان معصوم می‌شود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: همواره سختی‌ها برای شیعیان و مسلمانان وجود دارد، ۱۴۰۰ سال است که شیعیان سختی و ظلم را از سوی دشمنان اسلام تحمل می‌کنند اما با قدرت خداوند این سختی ها به شیرینکامی تبدیل خواهد شد و مسلمانان باید این سختی‌ها را تحمل کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم پیاده روی اربعین ادامه داد: این مراسم بزرگ بستر را برای گسترش پیام محبت و دوستی و همدلی شیعیان به جهان فراهم می‌کند و زمینه را برای حکومت مقدس امام مهدی (عج) آماده می‌کند.  

وی گفت: رفتارهای مسلمانان و شیعیان باید حسینی شود و با الگو گرفتن ازآیات و پیام‌های قرآن و اهل بیت کردار و رفتار خود را تنظیم کنند تا بستر برای حضور امام زمان (عج) فراهم شود.

مراسم با شکوه پیاده روی اربعین حسینی از سال ۹۰ در خوزستان آغاز شده است و هر ساله هزاران نفر در این مراسم حضور می‌یابند تا برای زیارت عتبات عالیات از مرزهای چذابه و شلمچه عازم کشور عراق شوند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهارگانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار