تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حرم دانیال نبی در شوش میزبان کاروانهای عزادار حسینی است
 حرکت کاروانهای عزاداران حسینی از شهرها و روستاهای اطراف برای شرکت در مراسم سوگواری اربعین به سمت حرم دانیال نبی در شهرستان شوش ادامه دارد.

 زائران عزادار با حمل پرچمهای عزای حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی در حاشیه جاده های منتهی به شهر شوش دانیال به حرکت در آمده اند. 
عزاداران حسینی از روستاها و شهرهای اطراف اهواز، دشت آزادگان، هویزه، دزفول، اندیمشک، ایلام و دهلران، خرم آباد، شوشتر، آبادان، خرمشهر و ماهشهر طی امروز و فردا راهی شهر شوش می شوند. 
آیین عزاداری اربعین حسینی طبق یک سنت دیرینه از امشب در آستان حضرت دانیال نبی (ع) در شوش آغاز و در روز اربعین با حرکت دسته های عزادار و سینه زن در اطراف حرم حضرت دانیال نبی (ع) به اوج می رسد. 
فرماندار شهرستان شوش در گفت و گو با ایرنا از بسیج تمام امکانات این شهرستان برای پذیرایی و اسکان این عزاداران خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای پذیرایی زائرین اربعین حسینی در شوش انجام شده است. 
عدنان غزی افزود: با توجه به حضور زائران از شهرهای مختلف استان و استان های همجوار در مراسم اربعین حسینی شوش، تمهیدات لازم برای تامین امنیت، اقامت، تغذیه، خدمات پزشکی، رفع مشکل ترافیکی و فراهم کردن امکانات رفاهی فراهم شده است. 
وی اظهار داشت: هیات های مذهبی شوش به همین مناسبت با برپایی ایستگاه های صلواتی در جاده منتهی به شوش از زائرین پیاده با چای، غذا و انواع خوراکی پذیرایی می کنند. 
فرماندار شوش با اشاره به تشکیل ستادی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی در شوش افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش و اوقاف تمام مساجد، حسینیه ها و مدارس شوش برای اسکان عزاداران آماده شده اند. 
وی پیش بینی کرد طی امروز و فردا شهرستان شوش پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار عزادار حسینی از شهرهای مختلف استان خوزستان و استان های همجوار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار