تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۱۸۹۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۵ درصد زائران اربعین با خودرو شخصی سفر کرده اند
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: سه میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از چهار گذرگاه مرزی کشور به سمت عراق، تردد کردند و از این میان ۶۵ درصد آنها با خودرو شخصی تا مرزها سفر کرده اند.

سردار حسین اشتری روز جمعه در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی شلمچه اظهارداشت: موج بازگشت زائران از چهار روز گذشته شروع شده و تاکنون از نظر ما این روند، خوب ارزیابی شده که این امر خدمت‌رسانی را آسانتر می‌کند و پیش بینی می شود اوج بازگشت زائران تا سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگرانی و دغدغه ما افزایش خودروهای سواری است ،گفت: ۶۵ درصد زائران از خودروهای شخصی خود استفاده کردند که امیدواریم با رعایت قوانین و پرهیز از شتاب در بازگشت به شهرهای خود و استراحت کافی در مسیر ، از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند، البته گزارشهای موجود نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش تصادفات را نشان میدهد.

به گفته او از مجوع سفر کردگان به کربلا تاکنون ۲میلیون و ۱۰۰ هزار زائر ایرانی از زیارت عتبات عالیات برگشتند.

وی رقم تردد اتباع خارجی از مرزهای کشور را ۳۰۰هزارنفر بیان کرد و گفت: تردد از مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و تمام اتباع خارجی از مرز شلمچه به زیارت کربلا مشرف شدند.

سردار اشتری مجموع نیروهای انتظامی خوزستان مستقر در مسیرهای شلمچه و چذابه را هفت هزارنفر عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار  در مرزهای کشور مستقر شده اند و این نشان‌دهنده توان و کار بزرگی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به صدور۶۰۰هزار برگ تردد موقت گفت: در بحث مشمولان غیرغایب نظیر دانشجویان ۱۳۰هزار فقره برگ تردد صادر شد این درحالی است که در سال گذشته این شاخص ۲۰ هزار فقره بود.

سردار اشتری ادامه داد: تا زمان بازگشت کامل زائران و عادی شدن وضعیت تردد ،  نیروهای کمکی ما در مسیرهای تردد زائران مستقر و همچنان درحالت آماده باش هستند.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران است که در اربعین امسال بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران بوده است.

مرز شلمچه همچنین تنها گذرگاه اختصاصی زائران خارجی به عنبات عالیات است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار