تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۸۹۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه «پیاده راه اربعین» در شلمچه اجرا می شود

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به منظور تسهیل در خدمت رسانی به زائران، ساخت مواکب ثابت و پروژه پیاده راه اربعین در شلمچه اجرا می شود.

موعود شمخانی با اشاره بر ضرورت اجرا و انجام این پروژه افزود: با اجرای این پروژه از سال آینده مسیر عبور زائران و استقرار مواکب به محل جدید انتقال داده می شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از این پروژه توسط منطقه آزاد اروند و مابقی با همکاری سازمانهای برق و آب و فاضلاب انجام و می شود، اظهار کرد: در راستای تعهد این دو سازمان، شرکت آب و فاضلاب خوزستان لوله های مورد نیاز برای اجرای خط انتقال آب و فاضلاب به مواکب را تامین می کند و برق نیز باید پایه های برق را جا به جا کند.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان آن است که برای سال آینده این پروژه اجرا و جا به جایی مواکب به محل جدید که به طور ثابت هست، صورت می گیرد، تصریح کرد: از مزیت های اجرای این طرح می توان به تحویل زمین همراه با سند مربوطه به موکب داران اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این پروژه، موضوع همسان سازی مواکب به طور جدی مد نظر است، افزود: به عنوان نمونه چند موکب را خودمان می سازیم تا الگوی ساختی برای سایر مواکب بشود.

شمخانی اظهار کرد: وظیفه مان آن است که این کار را آغاز و به نحو مطلوبی به انجام برسانیم.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: این پروژه به فاصله ۴۰۰ متری مسیر موجود و از سه راهی یادمان در موازات مسیر فعلی اجرا می شود.

شمخانی تصریح کرد: در این طرح مسیری به عرض ۸۰ متر  که ۲۴ متر مقطع میانی آن به عنوان پیاده راه زائران در نظر گرفته شده و تمام آن کفپوش می شود تا از گرمای بیش از حد هوا که به دلیل آفتاب تابان و بازتاب گرما از طریق آسفالت جاده متصاعد می شود، زائران با خنکای آن مواجه شوند و به آرامش برسند.

وی یادآور شد: در دو طرف  مسیر میانی که برای عبور زائران پیش بینی شده ۲ مسیر هر کدام به عرض۲۰ متر برای ساخت مواکب پیش بینی شده ضمن اینکه در پشت این مواکب ۲ مسیر سواره رو هم برای تردد خودروهایی که به مواکب سرویس دهی می کنند، احداث می شود.

وی با بیان اینکه کاشت درخت با هدف تلطیف کردن و خنک کردن هوا در دو طرف این مسیر نیز در برنامه قرار دارد، گفت: این پروژه در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن ۲۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گفته شمخانی، این پروژه بر اساس طرح تفضیلی اجرا می شود و کاربری آن فرهنگی همراه با ساخت مواکب ثابت است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار