تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۸۹۴۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه خدمات‌رسانی در مرز چذابه به زائران تا دوشنبه آینده
رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه خوزستان با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائران تا دوشنبه ادامه می‌یابد، گفت: با توجه به ازدحام و خستگی، شاهد تصادفات رانندگی در مسیرهای تردد هستیم که به زائران توصیه می‌کنیم در محل‌های تدارک دیده شده استراحت کنند.

علی‌حسین حسین زاده اظهار داشت: تصادفات رانندگی که در روزهای اخیر در مسیر زائران رخ داده و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها شده اغلب به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده است، بر همین اساس به زائران توصیه می شود برای بازگشت شتاب نکنند و در محل‌هایی که برای استراحت آنها تدارک دیده شده توقف و استراحت کنند.

سه کشته و هفت مصدوم در تصادف العماره

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به سانحه رانندگی روز گذشته زائران در العماره عراق افزود: این تصادف منجر به کشته شدن سه نفر از زائران و مجروح شدن هفت نفر دیگر شده که ۲ نفر از مجروحان در حالت کما هستند.

به گفته وی کشته شدگان و مجروحان در حال حاضر در عراق هستند و هماهنگی برای انتقال آنها به ایران در حال انجام است.

حسین زاده همچنین گفت: خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه تا دوشنبه ادامه می یابد و در صورت نیاز این زمان تمدید می شود.

وی با اشاره به افزایش تدریجی بازگشت زائران افزود: روز جمعه تا ساعت ۲۴ بیش از ۳۱ هزار نفر از زائران از مرز چذابه به کشور وارد شده اند و امروز تا ساعت ۸:۳۰ دقیقه نیز بیش از ۱۲ هزار زائر از این مرز به کشور بازگشته اند.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین وزارت کشور پیش از این گفته تا پنجشنبه ۷۷ زائر اربعین حسینی در حوادث مختلف جان باختند که نیمی از آنها به دلیل حوادث رانندگی بوده است.

چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است. حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان در روزهای اخیر شروع شده است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهارگانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

اربعین پارسال حدود ۸۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان راهی کربلا شدند. پیش بینی شده اربعین امسال حدود سه میلیون زایر از مرزهای رسمی کشور راهی عتبات عالیات شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار