تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۸۹۴۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان :
زائران افزایش بی‌رویه کرایه‌ها دراستان را گزارش دهند
  مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: زائران اربعین هرگونه افزایش بی‌رویه کرایه‌ها را در پایانه‌های مرزی استان به دفاتر مستقر و سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

نعمت‌الله بیرانوند در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه اظهار داشت: تعزیرات حکومتی خوزستان از ابتدای ماه صفر همزمان با ایام اربعین حسینی نظارت خود را افزایش داده و در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه نیز گروه‌هایی را برای نظارت هرچه دقیق‌تر مستقر کرده است.

وی افزود: دفاتر تعزیرات حکومتی در محل تردد زائران اربعین نیز مستقر شده و مردم می‌توانند در زمینه افزایش بی‌رویه نرخ کرایه‌ها به این دفاتر مراجعه کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ادامه داد: همچنین زائران می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان تمام تخلفات را اعلام کنند.

وی گفت: در زمینه نرخ مصوب کرایه‌ها نیز بنرهای مورد نظر در محل پایانه‌ها نصب شده و زائران در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند به سرعت به دفاتر تعزیرات حکومتی مراجعه یا از طریق سامانه‌های اعلام شده این تخلفات را گزارش دهند.

بیرانوند یادآورشد: سامانه ۱۲۵ به صورت ۲۴ ساعته برای ثبت شکایت های مردم فعال است .

وی اظهار داشت : با توجه به بررسی‌های صورت گرفته نرخ کرایه‌ها تا اندازه‌ای بالاتر از تعرفه اعلام شده که این موضوع نیز از طریق کارشناسان تعزیرات حکومتی استان در دست بررسی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه ، شهرستان های اهواز ، دشت آزادگان و اندیمشک دفاتر تعزیرات حکومتی به صورت شبانه روزی تا پایان ماه صفر فعال هستند ‌.

به گزارش ایرنا در روزهای گذشته به ویژه با شدت گرفتن موج بازگشت زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه نرخ کرایه‌ها تا اندازه زیادی نسبت به تعرفه ها افزایش داشته که این افزایش اعتراض شدید زائران اربعین را به دنبال داشت.

در این روزها زائران اربعین مسیر دشواری را طی کرده و به سرعت قصد رفتن به شهرهای خود را دارند و همین امر باعث شده که بیشتر از خودروهای سواری استفاده کنند. این افزایش تقاضا موجب سوء استفاده برخی رانندگان و افزایش بی رویه نرخ کرایه ها شده به طوری که در بعضی مسیرهایی که کرایه متعارف ۳۰۰ هزار ریال بوده ، خودروهای مسافربر شخصی مبلغی بالغ بر یک میلیون ریال از مسافران مطالبه می کنند.

اگرچه شهرداری و سپاه تعداد قابل توجهی اتوبوس برای انتقال زائران به اهواز در مرز چذابه مستقر کرده اند اما با این وجود بسیاری از زائران از خودروهای شخصی کرایه ای استفاده می‌کنند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهارگانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

 حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ، ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار