تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۱۸۹۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در اندیمشک برگزار شد
 همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام اجتماع بزرگ عزاداران حسینی ظهر شنبه در جوار شهدای گمنام شهرستان اندیمشک با حضور هزاران نفر از عاشقان اهل بیت (ع) برگزار شد.

مردم بخش های مختلف شهرستان اندیمشک در اربعین حسینی در قالب هیات‌های عزادار سینه زنی و زنجیرزنی در مقبره شهدای گمنام این شهر تجمع کرده و به سوگواری و عزاداری پرداختند.
 امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در استان لرستان در این مراسم ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: ۹ امام از نوادگان امام حسین (ع) هستند و خداوند امامت را در نسل امام حسین علیه السلام قرار داده است.
آیت الله سید احمد میرعمادی افزود: درباره هیچ معصومی به اندازه حضرت سیدالشهدا (ع) موضوع زیارت مورد تاکید قرار نگرفته است، امروز هم زیارت اربعین حسینی یک موضوع فرامرزی،فرامذهبی و و فراقومی است.
وی اظهار داشت :اربعین عامل اصلی زنده نگاه داشتن عاشورا و یک موضوع جهانی شده و  رسانه پرقدرت عاشورا بوده و حماسه امام حسین به خوبی به دنیا معرفی کرده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: روز اربعین روز وحدت حول محور عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) است واین جمعیت عظیم و کنگره جهانی نظیر ندارد این مناسبت ، روز بیداری اسلامی است که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است.
امام جمعه اندیمشک هم گفت:محبت اهل بیت (ع)  راه رسیدن به کمال الهی و آرامش درونی است.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری افزود: اربعین حسینی فرصت ارزنده تمرین نزدیک کردن دل با اهل بیت علیه السلام است.
وی از تلاش های انجام شده در اندیمشک برای خدمات رسانی شایسته به زائران تقدیر کرد.
در این آیین عزاداران حسینی با برگزاری مراسم های ویژه سینه‌زنی و سوگواری عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین علیه السلام و اهل بیت (ع) به نمایش گذاشتند.
همچنین در اربعین حسینی هیات‌های عزادار در سطح شهر اندیمشک و بخش های تابعه به حرکت در آمده و عزاداری کردند.
شب گذشته نیز مراسم ویژه عزاداری با حضور هزاران نفر از مردم خداجوی اندیمشک و قرائت زیارت عاشورا در مقبره شهدای گمنام برگزار شد.
بیش از ۱۰ هزار پرس غذای نذری با مشارکت نیکوکاران در اربعین حسینی در جوار مقبره شهدای گمنام پخت و توزیع شد.
۷۷ موکب در شهرستان اندیمشک در حال اسکان و پذیرایی زوار کربلای معلی در مسیرهای رفت و برگشت هستند.
روزانه بیش از یکصدهزار نفر از زائران کربلای معلی از مسیر شهرستان اندیمشک تردد می کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار