تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۸۹۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی بازگشت تمام زائران تا ۲ روز آینده
  فرماندار دشت‌آزادگان با اشاره به خروج ۳۶۷ هزار و ۵۹۲  زائر از مرز چذابه به داخل خاک عراق، گفت: پیش بینی می شود طی ۲ روز آینده تمام زائران باقی‌مانده به کشور بازگردند.

حمید سیلاوی با اشاره به اینکه تاکنون از مجموع زائران خروجی مرز چذابه تعداد ۲۳۶ هزار و ۲۸۳ نفر به داخل کشور بازگشته‌اند، گفت: امکانات لازم برای خدمات رسانی به زائران در مرز چذابه فراهم است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی از فعالیت ۳۳۰ اتوبوس برای جابجایی افراد در پایانه مرزی چذابه خبر داد و گفت: این درحالی است که عمده زائران با خودروهای شخصی به این منمطقه مرزی مراجعه کرده اند.

رئیس شورای تامین شهرستان دشت آزادگان تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۳۰ هزار خودروی شخصی در پارکینگ پایانه مرزی چذابه وجود دارد که به مرور و با بازگشت زائران ، از تعداد آنها کاسته می شود.

سیلاوی با تاکید بر اینکه در زمینه جابجایی زائران با کمبود خاصی رو به رو نیستیم، افزود: همچنین در صورت نیاز می توانیم از ۱۷۰ اتوبوس خط واحدی که هم‌اکنون برای حمل ونقل زائران جهت جابجایی بین موکبها استفاده می‌شوند، برای حمل زائران در مسیرهای تا شهر سوسنگرد و یا اهواز بهره بگیریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دشت آزادگان در پاسخ به سوالی درباره موعد دقیق بازگشایی مرز تجاری چذابه گفت: در صورتی که از موج بازگشت زائران کاسته شود میتوان زمان دقیق بازشدن مرز تجاری را اعلام کرد.

بر اساس گزارش ایرنا، پیش از ظهر امروز علی‌حسین حسین زاده رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه خوزستان اعلام کرد خدمات‌رسانی به زائران تا دوشنبه ادامه می‌یابد.

 چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است. حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان در روزهای اخیر شروع شده است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهارگانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

اربعین پارسال حدود ۸۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان راهی کربلا شدند. پیش بینی شده اربعین امسال حدود سه میلیون زایر از مرزهای رسمی کشور راهی عتبات عالیات شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار