تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۸۹۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیلومترها پیاده روی در روز اربعین به عشق حسین(ع) در گتوند
 همزمان با روز اربعین، آیین پیاده روی عزاداران و عاشقان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در شهرستان گتوند برگزار شد.

اقشار مختلف مردم  شهرستان گتوند روز شنبه در قالب کاروان غم در اربعین حسینی، مسیر۹ کیلومتری گلزار شهدا تا امامزاده محمد بن زید(ع) را به عشق امام حسین(ع) با پای پیاده پیمودند.
 عزاداران حسینی از شهرهای گتوند، صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، سماله و روستاهای شهرستان گتوند با حضور با شکوه و با پای پیاده در آستانه متبرکه امامزاده محمد بن زید(ع) عشق و ارادت خود را در روز اربعین حسینی به سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.
دلدادگان مکتب امام حسین(ع) ضمن اجماع در محل امامزاده محمد ابن زید(ع) به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
برپایی ایستگاه های صلواتی از سوی مردم و برخی از ادارات و دستگاه های اجرایی و تهیه و توزیع غذاهای نذری، بسکویت، کیک، حلوا، شربت و خرما در مسیر پیاده روی عزاداران جلوه ای دیگر به این آیین عزاداری دادند.
کاروان نمادین اسرای کربلا نیز با حضور گسترده عزاداران حسینی از کوی شهید سلطانی گتوند به سوی امامزاده محمدابن زید(ع) در بخش عقیلی گتوند به  حرکت در آمد و چهره شهرستان را اربعینی کردند.


توزیع هفت هزار غذای گرم بین عزاداران
مسوول مرکز نیکوکاری امام علی شهرترکالکی گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به حضور گسترده مردم در پیاده روی اربعین اشاره کرد و  گفت: این مرکز در روز اربعین هفت هزار پرس غذای گرم در بین عزاداران توزیع کرد.
عبدالرضا شوشتری که به همت دیگر خیرین شهر ترکالکی در بین مسیر عزاداران موکبی برپا نموده بود، گفت: علاوه بر توزیع غذای گرم، خرما، شربت هندوانه و حلوا از سوی این مرکز نیکوکاری بین عزاداران توزیع شد.
وی ادامه داد: توزیع غذای نذری و روضه خوانی در مساجد و منازل از دیگر آیین های مردم شهر ترکالکی و دیگر مناطق شهرستان گتوند در روز اربعین است.
مسوول موکب سردار شهید سرهنگ مقامی روستای حیدر بخش عقیلی شهرستان گتوند و از جانبازان ۷۵ درصد دوران دفاع مقدس در این آیین درگفت و گو با خبرنگار ایرنا به شور و عشق مردم به امام حسین(ع) و یاران باوفایش اشاره کرد و اظهار داشت: پدیده عاشورا و کربلا یک دانشگاه انسان سازی است و ما را به سمت اهداف اهل بیت(ع) سوق می دهد.

مصطفی مقامی افزود: پدیده کربلا و عاشورا، شاید تنها پدیده ای در جامعه باشد که این همه انسان های با شور و عاشق را کنار هم جمع می کند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند نیز در این آیین در گفت و گو با خبرنگار با تسلیت اربعین حسینی بیان کرد: برنامه پیاده روی اربعین چند سالی است که به صورت مردمی همنوا با زائران کربلا در اربعین با حضور مردم نقاط مختلف شهرستان گتوند تا امامزاده محمد بن زید(ع) برگزار می شود.
حجت الاسلام الیاس اکبری حضور گسترده با شور و شعور مردم از نسل های مختلف نوجوانان و جوانان را از جلوه های این آیین برشمرد و افزود: امسال بالای ۲۰ هزار جمعیت در این آیین شرکت کردند، که نسبت به سال های گذشته بی نظیر بود.
وی در پایان گفت: پیش از برگزاری این آیین در جلسات شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام جمعه و شورای اداری به ریاست فرماندار شهرستان گتوند هماهنگی های لازم انجام شد، تا به هر چه باشکوه تر برگزار شدن این حرکت بزرگ مردمی کمک شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار