تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۸۹۴۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۳۵۱ مدرسه در استان خوزستان طرح ملی نماد را اجرا می‌کنند
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان درباره طرح ملی نماد در سطح آموزش و پرورش استان گفت: یک هزار و ۳۵۱ مدرسه مجری این طرح در سال تحصیلی جدید هستند که امیدواریم دیگر دستگاه‌ها هم پای کار باشند.
مهدی رفیعی دهکردی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: طرح ملی نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان برای سه سال متوالی در سطح آموزش و پرورش خوزستان اجرا می‌شود و  یک هزار و 351 مدرسه مجری این طرح در سال تحصیلی جدید هستند که امیدواریم دیگر دستگاه‌ها هم پای کار باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان همچنین درباره شرایط آغاز سال تحصیلی جدید نیز گفت: این اداره در حالی وارد سال تحصیلی 99-98 شد که با شرایط خاص خود مواجه بود.

وی مدیریت آموزش و پرورش خوزستان توسط سرپرستی و کمبود نیروی انسانی از جمله معلم را دو چالش پیش‌روی این سازمان برشمرد و ادامه داد: با مشارکت بخش‌های مختلف و پای کار آمدن معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش، مشکلات مجموعه برای سال تحصیلی جدید رفع شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان به آرام بودن سال تحصیلی جدید نسبت به سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: 98 درصد نیروهای آموزش و پرورش استان تا 22 شهریورماه ساماندهی شدند در صورتی که طی سال‌های گذشته همواره با تأخیر شاهد این مسأله بودیم.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید برای آموزش و پرورش استان خوزستان 8 هزار نیروی حق التدیس، 57 هزار معلم ساماندهی و بالغ بر یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

رفیعی بیان کرد: در سال جاری نزدیک به دو هزار و 113 نیروی فعال در قالب نهضت سوادآموزی و مهد کودک‌های دولتی سطح استان خوزستان به صورت نیروی حق التدریسی جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی عنوان کرد: براساس قانون آموزش و پرورش 823 نیروی پیش دبستانی و حق التدریسی ناپیوسته فعال از سال 91 به صورت نیروی حق التدریسی مشغول به کار شدند. یک هزار نفر هم براساس ماده 28 در آموزش و پرورش خوزستان استخدام شدند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ادامه داد: باتوجه به کمبود نیرو در سطح آموزش و پرورش استان و جذب این دو هزار و 113 نیرو، در میان شهرستان‌های مختلف تقسیم و مأمور به فعالیت شدند تا خلأ کمبود نیروی به نحوی جبران شود.

وی از رسیدگی به پرونده یک هزار و 950 نیروی آموزش و پرورش استان خوزستان مبنی بر بازنشستگی و درخواست انتقالی 5 هزار و 111 نیروی متقاضای طی سال جاری خبرداد.

رفیعی در ادامه به تشریح دستور کار جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان برای امروز پرداخت و نسبت به مسائلی نظیر دکل‌های مخابرات سطح برخی از مدارس و آسیب‌های آنها برای دانش‌آموزان، تغییر کاربری برخی از املاک این مجموعه و استفاده از مزایای آن پرداخت.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار