تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۸۹۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش چشمگیر پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ فرهنگیان به دلیل کمبود معلم در خوزستان
 استاندار خوزستان با بیان اینکه در سال‌های آتی با موجی از بازنشستگان در آموزش و پرورش استان مواجه خواهیم بود و باید برای آن تمهیداتی اندیشیده شود، گفت: امسال دو هزار و ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان جذب شدند که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

  غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲۸ مهر) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اربعین امسال نسبت به سال گذشته بسیار با شکوه‌تر برگزار و با استقبال بی‌نظیر مواجه شد، در نتیجه کار بسیار سنگینی بود. اما به واسطه تمهیداتی که در نظر گرفته شده بود، امکان حضور زائرین فراهم شد و خوشبختانه با مشکل چندانی مواجه نشدیم. تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تردد صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرز خارج شدند و حدود ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر بازگشته‌اند. امیدواریم سایر هموطنان هم به سلامتی به کشور بازگردند.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه امسال کار بسیار خوبی در دانشگاه فرهنگیان با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفت، گفت: آموزش و پرورش ساختمان لازم را در اختیار دانشگاه فرهنگیان در شهرهای مختلف از جمله اهواز قرار داد. امسال دو هزار و ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان جذب شدند که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: البته بنا بود امسال تنها ۴۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرفته شوند اما با توجه به کمبود معلم در استان، این رقم افزایش یافت. طی سال‌های آتی این عدد را به سه هزار و ۴۰۰ هزار دانشجو افزایش می‌دهیم تا بتوانیم با جذب نیروی بومی، کمبود شدید معلم در استان را به حداقل برسانیم؛ کما اینکه در سال‌های آتی با موجی از بازنشستگان مواجه خواهیم بود که باید برای آن تمهیداتی اندیشیده شود.

شریعتی با بیان اینکه در آغاز سال تحصیلی خود را متعهد به جذب کودکان بازمانده از تحصیل می‌دانیم، تصریح کرد: در دو سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به تحصیل بازگشتند. امسال نیز این طرح را با کمک سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهیم داد. امسال تاکنون بیش از هزار دانش‌آموز شناسایی و به تحصیل بازگردانده شدند. تمام تلاش ما بر این است تا شاخص بیسوادی را در استان کاهش دهیم.

وی در  ادامه با اشاره به طرح "نماد" گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموز یا طرح نماد، بسیار کاربردی است و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس اجرا می‌شود. این طرح مراقبتی و محافظتی است و دانش‌آموزان را در برخورد با آسیب‌های اجتماعی، واکسینه می‌کند. طرح نماد باید در همه استان به صورت فراگیر اجرا شود و حتما باید برای مدیریت آن، دبیرخانه تشکیل داد. دستگاه‌ها هم در اجرای این طرح و طبق الگوریتم، آموزش و پرورش را همراهی می‌کنند. خانواده‌ها نیز باید در این طرح همکاری لازم را داشته باشند. هر جا نیاز باشد استانداری نیز برای اجرای این طرح ورود خواهد کرد.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: در بحث وجود دکل‌های مخابراتی در مدارس هم تلاش می‌شود که این دکل‌ها جابه‌جا شوند. با اینکه مضر بودن تشعشعات مخابراتی به لحاظ علمی ثابت نشده است اما وجود دکل‌ها در مدارس باعث نگرانی خانوده‌ها شده است. از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس که در تجهیز مدارس سیل‌زده و بهره‌برداری از چند کلاس درس بسیار خوب عمل کرد، تشکر می‌کنم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار