تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۹۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۷۰۰ ملک آموزش و پرورش خوزستان فاقد سند است
رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: از ۵ هزار و ۷۰۰ ملک مربوط به آموزش و پرورش استان خوزستان، ۳ هزار و ۷۰۰ مورد آنها فاقد سند هستند که نسبت به این مسئله اقدامات لازم باید انجام شود.
 جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور اعضای شورا و پیرامون تغییر کاربری املاک مازاد و بدوت استفاده، جابه‌جایی آنتن‌های مستقر در برخی مدارس و طرح نماد در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

در این جلسه ابتدا عزیزالله اروین معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به این‌که اداره سازمان با تکیه بر اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست اظهار داشت: 95 درصد اعتبارات پرسنلی و مابقی آن نیز غیرپرسنلی است.

وی با اشاره به این‌که 408 فضای مازاد با محوریت‌های مختلف از آموزش و پرورش استان خوزستان وجود دارد، ادامه داد: با تصویب اعضای شورا بر تغییر کاربری این فضاها دستورات لازم داده شود که کمیسیون ماده 5 طرف 20 روز پاسخ لازم را ارائه و اداره ثبت اسناد نیز نسبت به ثبت آنها اقدام یا در اولویت خود قرار دهد.

همچنین علیرضا اکبرزاده رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه واگذاری اموال دولتی براساس ماده 114 و 116 مستلزم کسب اجازه هیئت وزیران است، گفت: 30 مدرسه در سطح استان در سال‌های قبل در اختیار نهادها و دستگاه‌های مختلف قرار گرفته اما باوجود پیگیری‌ها حاضر به بازگرداندن‌ آنها نیستند.

وی بیان کرد: بالغ بر د10 آنتن تلفن یا BTS در درون مدارس استان خوزستان وجود دارد که با توجه به آسیب‌های آنها برای دانش‌آموزان در این شورا به تصویب برسد که به محل مناسب جابجا شوند و مطالبات مربوط به دکل‌ها تا 95 پرداخت شده است.

رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: از 5 هزار و 700 ملک مربوط به آموزش و پرورش استان خوزستان، 3 هزار و 700 مورد آنها فاقد سند هستند که نسبت به این مسئله اقدامات لازم باید انجام شود.

همچنین علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال استان خوزستان گفت: براساس مطالعات انجام شده امواج مربوط به دکل‌های آنتن‌دهی به صورت احتمالا سرطان‌زا اعلام شده اما می‌توان با رعایت چارچوب‌ها میزان اثرگذاری آنها را کاهش یا حذف کرد.

تله‌های کلیشه‌ای در حوزه آموزش و پرورش استان خوزستان

در ادامه محمدصادق کریمی‌کیا با اشاره به اجرای طرح «نماد» یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان برای نخستین بار به صورت گسترده در سطح کشور اظهار داشت: تا پیش از اجرای این طرح آموزش و پرورش مسئولیت وقوع آسیب‌های اجتماعی را متعهد نبود که خلأ به شمار می‌آید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان به تله‌های کلیشه‌ای در حوزه آموزش و پرورش استان خوزستان اشاره و بیان کرد: با توجه به حجم دانش‌آموزان و میزان آسیب‌های اجتماعی نیازمند طرح ملی بودیم.

وی بر ضرورت تشکیل مرکزی در آموزش و پرورش استان خوزستان با محوریت رصد دائم، پایش و غربالگری آسیب‌های اجتماعی در سطح استان خبرداد و بیان کرد: درصدی از آسیب‌های اجتماعی در سطح استان شناسایی و باید اقدامات به خوبی باید انجام شود.

همچنین محمود معزی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح «نماد» یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان بیانگر آن است که انحراف‌های مذهبی و اخلاقی را پیش از دوران کودکی هم می‌توان پیشگیری کرد و باید در اجرای آن کمک کرد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار