تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۸۹۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تعاون روستایی دزفول خبر داد:
تعاون روستایی دزفول آماده خرید شالی و ذرت سال جاری
 رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول از آمادگی این اداره برای خرید شالی و ذرت کشاورزان دزفولی در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان محمد مهرپرور گفت: شهرستان دزفول یکی از شهرستان های بزرگ کشاورزی استان بدلیل وجود منابع آبی و خاک مناسب است، از این رو در تمامی فصول سال تعاون روستایی می بایست مهیای خرید محصولات مختلف کشاورزی از کشاورزان و همچنین توزیع بذور و کود و آماده سازی مراکز خرید خود باشد.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته از اوایل آبان ماه خرید شالی و ذرت از کشاورزان آغاز خواهد شد و می بایست برای برداشت 7 هزار هکتار شالی که رقمی معادل 20 هزار تن به طور میانگین شالی می شود و همچنین 14 هزار هکتار ذرت که رقمی معادل 100 هزار تن می شود آماده شویم.
مهرپرور بیان داشت: البته در این میان بخش خصوصی و سایر بخش ها به خرید ذرت و شالی از کشاورزان می پردازند و بخشی از این مهم توسط ما صورت می گیرد؛ از این رو بدنبال تامین اعتبار از طریق تبصره 18 و یا سایر بخش ها برای خرید دو محصول ذرت و شالی هستیم.
رئیس اداره تعاون روستایی دزفول گفت: خوشبختانه طی جلساتی که در شهرستان برگزار شده ، مسائلی از جمله تامین سوخت برای حمل و نقل شالی از مزرعه تا شالی خشک کنی، اعتبار برای خرید ، آمادگی سنجی برای باسکول ها و رطوبت سنج ها مد نظر قرار گرفت.
وی در زمینه خرید ذرت شهرستان دزفول گفت: در شهرستان دزفول 14 هزار هکتار ذرت علوفه ای و دانه ای کاشته شده و ظرفیت برای خشک کردن تمامی ذرت در شهرستان موجود است و حتی می توانیم از سایر شهرستانها خرید داشته باشیم.
مهرپرور گفت:  اداره تعاون روستایی دزفول از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه 7 هزار تن انواع کود را توزیع که بیش از 5 هزار تن آن مربوط به کشت پائیزه بود و برنج و ذرت هم جزء اقلام کشت پائیزه به شمار می روند، همچنین اینکه برای کشت گندم و کلزا در حال وارد کردن کود هستیم و این روند ادامه دارد.
:
:
:
آخرین اخبار