تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۸۹۵۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۸۶ نفر در خوزستان با عارضه تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند
 مدیر روابط عمومی‌ دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ جندی‌ شاپور اهواز گفت: ۲۸۶ نفر با عارضه تنفسی با دنبال بارندگی در روز یکشنبه ۲۸ مهر به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه در خوزستان مراجعه‌ کردند.

فرهاد حمزه لویی بیان کرد: از این تعداد ۲۱۵ نفر به صورت سرپایی درمان و ۷۱ مورد بستری شدند که آمار بیماران سرپایی نسبت به روزپیش از آن حدود ۱۲ درصد و بستری حدود ۱۱ درصد اضافه شده‌ است؛ بیشتر افزایش مربوط به بیمارستان ابوذر اهواز گزارش‌ شده‌ است.

وی بیان کرد: در روز ۲۷ مهر جاری (از وقوع بارندگی) آمار مراجعان ۲۴۶ نفر گزارش شده که ۱۸۴ نفر سرپایی درمان و ۶۲ مورد بستری اعلام شده‌ است.

در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی های پراکنده در اهواز، آبادان، امیدیه، رامهرمز، ایستگاه کشاورزی اهواز، گتوند و دزفول گزارش شده‌است.

در اواخر مهر پارسال ۸۶ نفر با عارضه تنفسی همزمان با نخستین بارندگی‌ پاییزی و وقوع همزمان گرد و غبار به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌ علوم پزشکی اهواز مراجعه‌ کردند.

در پی بارش نخستین بارش باران در آذر سال ۹۶، ۱۸۴ نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه‌کردند.
تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران‌های پاییزی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۰ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه‌ کردند.
در نخستین شب بارندگی پاییزی در سال ۱۳۹۵ در خوزستان کمتر از یک هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی نسبت به سال های گذشته را داشت.
۱۸ گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی‌ شد و چهار احتمال "مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده‌های گیاهی" به عنوان عامل تنگی‌نفس معرفی شدند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده های گیاه کونوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس‌تنگی ها معرفی‌کرد.
با توجه به تمهیدات انجام شده از جمله رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم همچنین هرس درختان کونوکارپوس پیش از گل‌دهی در خوزستان، بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان به دلیل عارضه تنگی نفس تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش‌یافت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار