تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۸۹۵۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجوز بهره‌برداری صادرکنندگان منطقه آزاد اروند ۵ ساله می‌شود
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال تسهیلاتی را برای فعالان اقتصادی که صادرکننده هستند و همین‌طور واحدهای تولیدی صادرات‌گرا ارائه می‌دهیم و مجوزهای بهره‌برداری آن‌ها را از یک سال به ۵ ساله تمدید می‌کنیم.
  علی موسوی در نشست خبری روز ملی صادرات که امروز در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: صادرات موتور متحرک و توسعه هر کشوری است بنابراین پس از برنامه پنجم و ششم توسعه کشور در تلاشیم تراز تجاری کل کشور را به مقداری مثبت برسانیم.

وی بابیان اینکه اکنون خوشبختانه بخشی از این تراز با کشورهای عراق، عمان و قطر مثبت است، بیان کرد: امروز در منطقه آزاد اروند سه نوع صادرات داریم ، صادرات مجدد، صادرات تولیدات بومی منطقه و صادرات تولیدات سرزمین اصلی است که از طریق بندر خشک شلمچه و بنادر خرمشهر و آبادان صادر می‌شوند .

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: امسال در منطقه آزاد اروند 12 هزار تن ظرفیت صادرات ایجادشده است و که نسبت به سال گذشته نیز رشد داشته است.

موسوی گفت: در شش‌ماهه اول سال 98 صادرات تولیدات منطقه 86 میلیون دلار بوده است که بیش از 50 درصد رشد را نشان می‌دهد و صادرات تولیدات سرزمین اصلی که از بنادر خرمشهر و آبادان و مرز تجاری شلمچه صادرشده 640 میلیون دلار ثبت‌شده است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند ازلحاظ مادی و معنوی حامی صادرکنندگان و واحدهای تولیدی منطقه است و امسال نیز مزایای جدیدی را برای صادرکنندگان می‌بینیم.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال تسهیلاتی را برای فعالان اقتصادی که صادرکنندگان هستند و همین‌طور واحدهای تولیدی صادرات گرا ارائه می‌دهیم  مجوزهای بهره‌برداری آن‌ها را از یک سال به 5 ساله تمدید می‌کنیم.

موسوی افزود: با همکاری اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر بسته‌های آموزشی به‌صورت تخصصی جهت آموزش رایگان صادرکنندگان منطقه قرار می‌دهیم.

وی بیان کرد: حذف ثبت سفارش برای واحدهای صادرکننده منطقه از دیگر تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای توانمندسازی و حمایت فعالین اقتصادی منطقه است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های صادراتی و راه‌های ارتباطی با کشورهای همسایه از اقدامات این سازمان است.

موسوی گفت: با ایجاد این زیرساخت‌ها و تعامل با بنادر آبادان و خرمشهر بر اساسی رشدی که در 6 ماهه اول سال داشتیم، شش ماه دوم سال را هم به این شکل سپری می‌کنیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار