تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۶۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیین شكرانه برداشت محصول کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی برگزار شد
در دو بحران خشکسالی و سیلاب، همه کارکنان دعبل خزاعی قهرمانانه پای کار ایستادند / غیرت و تلاش شبانه روزی باعث شد فضای یاس و ناامیدی حاکم نشود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی اظهار داشت: تعصب و غیرت در کنار مهارت و برنامه ریزی در دو حوزه کشاورزی و صنعت باعث شد تا امسال بتوانیم دست در دست یکدیگر در موعد مقرر نیشکر را برداشت کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی اظهار داشت: تعصب و غیرت در کنار دانش، مهارت و برنامه‌ریزی در دو حوزه کشاورزی و صنعت باعث شد تا امسال بتوانیم دست در دست یکدیگر در موعد مقرر نیشکر را برداشت کنیم.

محمد امین روزبخش زاده در آیین جشن شکرانه برداشت محصول نیشکر که دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد، گفت: همه کارکنان کشت‌وصنعت دعبل‌خزاعی در حوزه‌های عملیاتی و کلیه حوزه‌های پشتیبانی در دو بحران خشکسالی و سیلاب، قهرمانانه پای کار ایستادند و با غیرت، تلاش و جوانمردی این صنعت بزرگ را بار دیگر احیا کردند.

وی در ادامه افزود: تلاشگران عرصه کشاورزی از همان روزهای آغازین سیل، با برنامه ریزی‌های مستمر و تلاش شبانه روزی برای داشت و برداشت نیشکر تلاش نمودند تا این محصول استراتژیک به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی در ادامه با تقدیر از تلاشگران عرصه صنعت نیز، ادامه داد: در عرصه صنعت نیز همچون حوزه کشاورزی، علی‌رغم مدت کوتاه تعمیرات تابستانی همت و تلاش مضاعف پرسنل سبب شد تا این مجموعه در موعد مقرر برای استحصال شکر آماده شود.

روزبخش زاده افزود: دو بحران سیل و خشکسالی می توانست فضای یاس و ناامیدی را در مجموعه حاکم نماید اما با پایمردی و ایستادگی همه کارکنان و سیاست‌های راهبردی شرکت مادر، توانستیم در مدت زمانی کوتاه بر این بحران‌ها غلبه نماییم.

گفتنی است امروز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ ، با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل کشت و صنعت دعبل خزاعی، مدیران، معاونین و جمعی از کارکنان عملیات برداشت نیشکر آغاز شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن در شرکت های هفتگانه توسعه نیشکر تولید شود.


 پایان عملیات کشت نیشکر در  کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی

معاون بهره‌برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: عملیات کشت شرکت توسعه نیشکر پس از حدود ۴ ماه عملیات فشرده آماده‌سازی اراضی و بازسازی پس از سیلاب، تهیه زمین و کشت نیشکر در نهایت در تاریخ ۲۶/۰۷/۹۸ به اتمام رسید.

معاون بهره‌برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: عملیات کشت شرکت توسعه نیشکر پس از حدود ۴ ماه عملیات فشرده آماده‌سازی اراضی و بازسازی پس از سیلاب، تهیه زمین و کشت نیشکر در نهایت در تاریخ ۲۶/۰۷/۹۸ به اتمام رسید.

دکتر آل کثیر افزود: طی این مدت ضمن برنامه‌ریزی دقیق، تمام تلاش و همت مدیران و کارکنان کشت و صنعت‌ها معطوف به این عملیات بوده و با فراهم کردن امکانات لازم و زحمات شبانه‌روزی ضمن ثبت رکوردی جدید از نظر مساحت کشت شده (بیش از ۲۲۶۰۰ هکتار)، کیفیت کشت نیز مورد توجه بوده و در بررسی‌های صورت گرفته مزارع از تراکم مناسب جوانه‌ها برخوردار هستند که این امرنوید بخش عملکرد بالا در سال آینده می‌باشد.

معاون بهره‌برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان کرد: با توجه به اینکه آسیب‌های ناشی از خشکسالی و سیلاب در سال‌های اخیر موجب کاهش شدید تولیدات این شرکت شده بود، در راستای عبور از این بحران‌ و جبران خسارت‌های ناشی از شرایط ناگوار اقلیمی، تلاش شده است با جهش‌هایی همچون همین برنامه کشت حداکثری، بتوان در حداقل زمان ممکن تولیدات شرکت را ارتقا داد و به عنوان بزرگترین تولیدکننده شکر کشور و همچنین تولیدکننده محصولات جانبی مهمی همچون الکل، خمیرمایه، ام دی اف، خوراک دام و تجهیزات آبرسانی همچون لوله‌های آبیاری و زهکشی و پمپ‌های آبیاری در کشور، همچون گذشته در زمینه‌های اشتغال، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نقش تاثیرگذار خود را حفظ کنیم.

دکتر آل کثیر اظهار داشت که پیش بینی می شود که در بهره برداری سال جاری بیش از ۳/۵ میلیون تن نیشکر برداشت و حدود ۴۰۰ هزار تن شکر تولید شود.


معاون صنعت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی در آیین جشن شكرانه برداشت محصول نیشكر:
پیش بینی تولید ۶۰ هزار تن شکر در کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی

معاون صنعت کشت و صنعت دعبل خزاعی اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری نزدیک به ۶۰ هزار تن شکر تولید شود.

محمد رضا عصاره در آیین جشن شکرانه برداشت محصول نیشکر که دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد، گفت: سال گذشته حدود ۵۱ هزار تن شکر در این کشت و صنعت تولید شد اما امسال پیش بینی می شود نزدیک به ۶۰ هزار تن شکر تولید شود.

وی اظهار داشت: با توجه به وقوع سیلاب فروردین ماه امسال، توانستیم در مدت زمانی کوتاه کارخانه تولید شکر را اورهال و راه اندازی نماییم .

معاون صنعت کشت و صنعت دعبل خزاعی بیان کرد: میزان شکر خام تولیدی در کارخانه شکر متاثر از تامین ماده اولیه نیشکر توسط حوزه کشاورزی است، لذا با توجه به تعهد حوزه کشاورزی مبنی بر تولید و تامین محصول مورد نیاز، در بخش صنعت نیز مطالعات و عارضه یابی لازم برای شناسایی کردن گلوگاه‌های فنی به منظور اطمینان حاصل کردن از توان عملیاتی تولید در شرایط بهره‌برداری با ظرفیت کامل انجام شده است.

گفتنی است امروز دوشنبه ۲۹مهرماه ۹۸ ، با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل کشت و صنعت دعبل خزاعی، مدیران، معاونین و جمعی از کارکنان عملیات برداشت نیشکر آغاز شد.

به گفته دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن شکر در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر تولید شود.


معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی در آیین جشن شكرانه برداشت محصول نیشكر:
پیش بینی برداشت ۵۲۰ هزار تن نیشکر در ۸۰ روز کاری / ۳۰ درصد مزارع نیشکر به صورت سبز برداشت می شود

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی ، اظهار داشت: سطح داشت محصول نیشکر سال زراعی جاری معادل ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار برای برنامه برداشت امسال در نظر گرفته شده است.

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی ، اظهار داشت: سطح داشت محصول نیشکر سال زراعی جاری معادل ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار برای برنامه برداشت امسال در نظر گرفته شده است.

نصیریان در آیین جشن شکرانه برداشت محصول نیشکر که دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد، گفت: از سطح برداشت نیشکر در سال زراعی جاری، پیش بینی می شود ۵۲۰ هزار تن نیشکر در ۸۰ روز کاری برداشت و برای استحصال شکر تحویل کارخانه داده شود.

وی با اشاره به کشت نیشکر در سطح سه هزار و ۸۵ هکتار از مزارع، گفت: از مهمترین ویژگی های کشت امسال کشت و صنعت دعبل خزاعی تهیه قلمه به صورت صد درصد مکانیزه بود.

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی افزود: پس از سیلاب، در اقدامی جهادی به همت همه کارکنان، اقدام به احیای دوباره زمین ها و رفع آسیب های ناشی از سیل معطوف و یک هزار و ۵۵۰ هکتار از مزارع آسیب دیده به منظور کشت نیشکر آماده شد.

نصیریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برداشت سبز نیشکر ، افزود: برداشت سبز نیشکر در سال جاری در کشت و صنعت دعبل خزاعی ۳۰ درصد است که گامی موثر در راستای حفاظت از محیط زیست است.

گفتنی است امروز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ ، با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل کشت و صنعت دعبل خزاعی، مدیران، معاونین و جمعی از کارکنان عملیات برداشت نیشکر آغاز شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، امسال برداشت در سطح ۴۸هزار هکتار از،مزارع توسعه نیشکر انجام خواهد شد.


همزمان با آیین شکرانه برداشت نیشکر صورت گرفت؛
تجلیل از تلاشگران عرصه کشاورزی و صنعت کشت و صنعت دعبل خزاعی

از۶۱ نفر از کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی با حضور دکتر ناصری تجلیل شد.

به گزارش نیشکرنیوز، در آیین جشن شکرانه برداشت محصول نیشکر که دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد، طی مراسمی از ۶۱ نفر از کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی در حوزه صنعت و کشاورزی تجلیل شد.

گفتنی است، امروز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ ، با حضور دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیرعامل کشت و صنعت دعبل خزاعی، مدیران، معاونین و جمعی از کارکنان، عملیات برداشت نیشکر در این شرکت آغاز شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن شکر ، در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر تولید شود.

همچنین در این مراسم مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی اظهار داشت: تعصب و غیرت در کنار مهارت و برنامه ریزی در دو حوزه کشاورزی و صنعت باعث شد تا امسال بتوانیم دست در دست یکدیگر در موعد مقرر عملیات برداشت نیشکر را اغاز کنیم.

تجلیل از تلاشگران عرصه کشاورزی و صنعت کشت و صنعت دعبل خزاعی

:
:
:
آخرین اخبار