تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۸۹۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات تاب‌آوری شبکه برق ۳۰ روستا در اهواز انجام شد
مدیرامور برق منطقه چهار اهواز گفت: بیش از ۲۰ کیلومتر از شبکه فشار متوسط جاده اهواز - خرمشهر، دریک عملیات ضربتی با هدف افزایش تاب‌آوری شبکه برق ۳۰ روستا و صنایع مستقر در این مسیر اصلاح شد.

بهزار شافعی زاده بیان کرد: در این عملیات تعداد  ۸۳ بوشن اسپلایس فولادی (نوعی تجهیزات برای مقاوم سازی)، تعداد ۳۰ مقره میخی، ۳۰مقره کششی،  ۲۰ کراس آرم (کنسول) و نیز تعداد ۲۲ اصله پایه فشارمتوسط جدید نصب شد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار پروژه ۱۲ میلیارد ریال بوده افزود: کل پروژه  ۶۵ کیلومتر است که مقرر شده در قالب سه فاز انجام شود که در فاز نخست آن برای حدود ۲۰ کیلومتر از شبکه برنامه ریزی انجام شده است؛ تعداد ۱۰۰ اصله درخت در مسیر شبکه برق مقرر است با رعایت اصول و مقررات زیست محیطی از حریم شبکه خارج شوند.

شافعی زاده گفت: این عملیات با حضور ۱۴ گروه عملیاتی از مناطق یک، دو، سه، چهار، شهرستان کارون، گروه های ویژه خط گرم نت غرب و شرق اهواز  انجام شد.

استاندار خوزستان پیش از این گفته بود: متوسط قطعی برق در خوزستان در سال ۹۵ به ازای هر نفر در استان ۲ هزار دقیقه در سال بود که اکنون در اهواز به حدود ۷۰۰ دقیقه و در سایر شهرستان ها به ۸۵۰ دقیقه در سال رسیده است اما همچنان معتقدم این رقم بالاست و باید کاهش یابد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار