تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چطور ارزان سفر کنیم
 بیشتر ما ایرانیها ترجیح می‌دهیم تور زمینی باکو، تور زمینی وان و یا سایر کشورهای خارجی نزدیک به ایران را انتخاب کنیم تا سفری ارزان و راحت داشته باشیم. این یعنی فاکتور هزنیه سفر برای ما اهمیت فراوانی دارد. ممکن است شما جوان باشید و درآمد کافی برای سفرهای لوکس و به نسبت گران نداشته باشید و یا قرار است با جمعی از دوستانتان سفر کنید، در هر دو صورت هزینه سفر حرف اول را می‌زند. به همین دلیل در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی قصد داریم چند نکته کاربردی و مفید برای شما عزیزانی ارائه کنیم به دنبال خرید تور ارزان و یا سفرهای کم هزینه تر هستید.

سفرهای زمینی را انتخاب کنید

تورهای زمینی بهترین پیشنهاد ما به مسافرانی است که دوست دارند سفری ارزان داشته باشند. به طور مثال، شما می‌توانید با هزینه بسیار کم تور وان را خریداری کنید و از این شهر زیبا دیدن کنید. به طور کلی سفرهای زمینی به کشورهای هم مرز ایران ارزان از سفرهای هوایی می باشند.

چطور ارزان سفر کنیم

محل اقامتتان ارزان انتخاب کنید

اگر قصد سفر شما این است که از امکانات هتل های لوکس استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ هاستل‌ها و سوئیت آپارتمان ها نروید. به طور مثال، خیلی از گردشگرانی که در تور های ارزانی مانند تور ارزان ارمنستان یا تور ارزان باکو و یا حتی تورهای زمینی استانبول به دنبال کاهش هزینه های اقامتشان هستند از سوئیت ها و یا هتل آپارتمان ها استفاده می‌کنند. سوئیت گزینه مناسبی برای خانواده ها و یا گروه مسافرانیست که با تعداد بالا سفر می‌کنند. به غیر از سوئیت ها و هتل آپارتمان که در شهرهای توریستی موجود هستند شما می‌توانید از طریق اجاره کوتاه مدت اتاق در منزل یکی از شهروندان کشور مقصدتان اقامت داشته باشید. به طور مثال، اگر تور زمینی استانبول را بخرید بعضی از خانه های خالی افراد محلی که برای اجاره گذاشته شده اند که با هزنیه خیلی پایین می‌توانید آنها را رزرو کنید.

غذای ارزان بخورید

مطمئن باشید بیشتر هزینه های سفر شما به بخش خورد و خوراک در سفرتان اختصاص می‌یابد. از آنجا که نمی‌شود از خوراکی های خوشمزه به راحتی بگذریم، پیشنهاد می‌کنیم از رستوران های ارزانتر و یا محلی خرید کنید اما توجه داشته باشید که هرگز هزینه را فدای کیفیت نکنید. چون ممکن است کیفیت بد غذاها موجب شود تا در سفر مریض شوید. بهترین راهنمایی این است که قبل از سفرتان رستوران های ارزان اطراف محل اقامتتان را پیدا کنید و از طریق خواندن تجربه گردشگران و کاربران از کیفیت غذاهای ارائه شده در هتل ها اطلاع کسب کنید. حتی پیشنهاد دیگر ما این است که غذاهای آماده و حاضری را خودتان تهیه کنید. به طور مثال، می‌توانید در تور زمینی باکو غذاهایی مانند دلمه، کباب لقمه و انواع برنج مخلوط را با قیمت ارزان بخرید و نوش جان کنید. البته راه دیگری هم وجود دارد برای مثال اگر قصد سفر به شهر وان ترکیه را دارید، توصیه می کنم که از ابتدا تور ارزان وان را خریداری کنید تا بتوانید هرنوع غذایی که می خواهید را میل نمایید.

چطور ارزان سفر کنیم

از جاذبه های گردشگری رایگان دیدن کنید

به طور کلی بیشتر جاذبه های گردشگری که درون شهرهای توریستی مهم دنیا قرار دارند دارای مبلغ معینی برای هزینه بازدید یا هزینه بلیط هستند اما بعضی از جاذبه های گردشگری رایگان هستند. معمولا جاذبه های معروف تاریخی، پارک ها، نمادهای یادبود و برخی از موزه های را می‌توانید رایگان ببینید و یا اگر قرار باشد ورودیه بپردازید هزینه آن بسیار کم است.

از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنید

یکی از بهترین راه های کاهش هزینه های شما در سفر این است که از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. معمولا وضعیت حمل و نقل عمومی در تمام شهرهای اروپا و پایتخت های آنها مناسب است و شما با تهیه بلیط یا کارت مخصوص استفاده از نقلیه عمومی (چیزی شبیه کارت مترو که در ایران رایج است و یا استانبول کارت ترکیه) به راحتی و با هزینه کم در سطح شهرها تردد کنید.

ارزان خرید کنید

وقتی قرار باشد در خصوص خرید در سفر صحبت کنیم باید گردشگران را به دو دسته کلی تقسیم کنیم. یک دسته از گردشگران آنهایی هستند که با هدف خرید به کشورهای خارجی سفر می کنند. این افراد به طور معمول آشنایی خوبی با مراکز خرید و بازارهای محلی دارند و می‌دانند که از کجا می‌توان بهترین سوغاتی مورد نظر را با قیمت و کیفیت مناسب خرید. اما اگر شما جز گردشگرانی هستید که با مراکز خرید آشنایی ندارید بهتر است در سفر اول تان به بازارهای محلی و با بازار بزرگ شهرها سر بزنید. به طور مثال، بازار بزرگ شهر استانبول بهترین و مناسب ترین گزینه خرید شما در تور استانبول است.

اگر پس از خواندن مطالب بالا تصمیم گرفته‌اید که این بار به شیوه متفاوت سفر کنید با مراجعه به وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی می توانید از قیمت های انواع تور زمینی و هوایی اطلاعات کسب کنید.

چطور ارزان سفر کنیم

:
:
:
آخرین اخبار