تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۹۸۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشت میلیارد و۵۰۰ میلیون مترمکعب حجم سدهای خوزستان خالی است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: گزارش سازمان آب و برق خوزستان حاکی از خالی بودن هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب فضای خالی در سدهای خوزستان دارد که براساس آن می‌توان سیلاب‌های بالادست را مدیریت کرد.

کیامرث حاجی زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: نخستین کارگروه مقابله با سیلاب احتمالی سال ۹۸ در مرداد امسال برگزار شد و شرح وظایف دستگاه ها، مشخص، ابلاغ و بر آن تاکید شد.

وی با اشاره به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره از سازمان مدیریت بحران کشور، هواشناسی خوزستان و اداره کل مدیریت بحران استان توضیح داد: همچنان تاکید بر این است دستگاه‌های اجرایی متولی باید به اخطارها و هشدارها توجه کنند و براساس آوردی که اداره کل هواشناسی و سازمان آب و برق خوزستان پیش‌بینی می‌کنند وقوع سیلاب احتمالی مدیریت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: با همراهی مردم و آگاهی بخشی‌ که از طرف رسانه‌ها صورت گرفت توانستیم سیل ۹۸ را بدون تلفات انسانی پشت سربگذاریم؛ در زمستان پیش رو نیز از مردم به ویژه روستاییان، کشاورزان و عشایر خواهشمندیم به نکاتی که از سوی ستاد مدیریت بحران ابلاغ می‌شود توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این روزها شاهد نخستین بارش‌ در تمام سطح خوزستان هستیم، مسایلی مانند لغزندگی جاده‌ها، صاعقه و حوادثی از این دست به وقوع می‌پیوندد لذا تعداد اخطاریه ها و اطلاعیه از این جهت برای پیشگیری از کوچک‌ترین حوادث بیشتر شده تا شاهد هیچگونه آسیبی به جان و مال هم استانی‌های عزیز نباشیم.

حاجی زاده با بیان اینکه روز گذشته در اثر صاعقه در شهرستان اندیکا یک نفر جان خود را از دست داد افزود:ضروری است که در پی صدور اطلاعیه ها و اخطاریه ها،  رسانه‌ها و فضای مجازی با اطلاع‌رسانی درست، برای نجات انسان ها در بلایی طبیعی کمک کنند.

معاونت عمرانی استانداری مسئول پیگیری سیل‌بندها

 وی با اشاره به وضعیت سیل‌بندهای خوزستان و از بین رفتن بیشتر سیل‌بندها در سیل اخیر گفت: در شورای معاونان خوزستان برحسب دستور استاندار، رسیدگی و پیگیری وضعیت سیل‌بندها به حوزه معاونت عمرانی استانداری واگذار شد و سازمان همیاری شهردای‌ها به عنوان مجری و متولی آن انتخاب شد و از این مسیر وضعیت سیل‌بندها پیگیری می‌شود اما لازم است در ترمیم و احداث آنها سرعت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایرنا طغیان کرخه، دز و کارون در سال آبی گذشته، موجب بروز سیلاب در خوزستان شدند و  در مجموع  ۳۰ سیلاب بزرگ و کوچک در  ۲۱ شهرستان استان به وقوع پیوست که به موجب آن ۱۳۳ روستا زیر آب رفت و  ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند و از میان ۲۵ استان کشور، خوزستان بیشترین آسیب را در سیل بهار امسال متحمل شد. شورای بحران خوزستان نسبت به احتمال سیل در سال آبی جدید (مهر ۹۸ تا مهر ۹۹) هشدار داده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار