تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۸۹۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی رگبار و تندباد لحظه‌ای در یکشنبه‌شب در اهواز، آبادان و خرمشهر
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: احتمال رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در ساعات آینده(یکشنبه‌شب) برای آبادان، خرمشهر و اهواز وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، محمد سبزه زاری بیان کرد: آخرین تصاویر ماهواره ای نشان دهنده تشکیل یک توده توفان تندری قوی در جنوب کویت و حرکت شاخه اصلی آن به سمت خلیج فارس است و شاخه ضعیف تر به سمت درون کویت حرکت‌کرده و احتمالا در ساعات آینده در آبادان و خرمشهر شاهد رگبار باران به همراه رعد و برق و تندباد لحظه‌ای خواهیم‌بود.

وی افزود: در جنوب اهواز و غرب هورالعظیم در عراق نیز رشد ابرهای همرفتی به صورت کاملا مشخص قابل مشاهده‌ است که احتمال بارش رگباری در خود اهواز نیز وجوددارد.

سبزه زاری ادامه داد: مجموع بارندگی از ابتدای ورود سیستم باران زا تا ساعت ۱۴ ظهر روز یکشنبه در آبادان ۳۱.۵، ایستگاه های بارانسنجی خرمشهر ۳۳، چوئبده آبادان ۱۶ و اروندکنار سه میلیمتر ثبت‌ شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در بررسی نقشه های پیش یابی تا اوایل روز سه شنبه با تاثیر خط سامانه ناپایداری  بر روی خوزستان، شاهد رگبار، رعد و برق، تندباد لحظه‌ای  و احتمال ریزش تگرگ به ویژه در روز یکشنبه برای مناطق جنوبی و شرقی خوزستان و در روز دوشنبه در مناطق شمال و شمال شرقی این استان خواهیم‌بود.

وی گفت: برای روز سه شنبه تنها در برخی نقاط خوزستان بارش پراکنده انتظار می رود؛ در این مدت خلیج فارس مواج پیش بینی شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار