تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهاجرت زودهنگام پرندگان سرزمین‌های سردسیر به خوزستان
جوجه آوری و لانه‌های فلامینگوها در تالاب شادگان - اهواز

کارشناس مسئول حیات وحش محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از پیش‌بینی افزایش یک و نیم برابری مهاجرت پرندگان مهاجر سرزمین‌های سردسیر به تالاب‌های خوزستان خبر داد.

موسی مدحجی با اشاره به آغاز زود هنگام مهاجرت پرندگان مهاجر سرزمین‌های سردسیر به تالاب‌های خوزستان، اظهار کرد: برخی پرندگان مانند خوتکای ابرو سفید، پلیکان و فلامینگو زودتر از دیگر اردک‌سالان به سمت تالاب‌های خوزستان مهاجرت کرده‌اند.

وی با اشاره به آبگیری و شرایط مساعد اکوسیستم تالاب‌های شادگان و هورالعظیم،افزود: در پایان مردادماه سال جاری ۴۵ پلیکان در تالاب هورالعظیم سرشماری شدند.

کارشناس مسئول حیات وحش محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به این شرایط، در یکی دو سال اخیر برخی پرندگان مهاجر مانند کشیم بزرگ در تالاب‌های خوزستان باقی ماندند و جوجه‌آوری کردند.

مدحجی بیان کرد: مهاجرت پرندگان مهاجر سرزمین‌های سردسیر به تالاب‌های خوزستان تا اواسط دی ماه به اوج خود می‌رسد و از اواسط اسفندماه هم برگشت پرندگان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار پرنده مهاجر به تالاب‌های خوزستان مهاجرت کردند که با توجه به مهاجرت زودهنگام و همچنین جوجه‌آوری برخی پرندگان در تالاب‌ها، پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد پرندگان مهاجر در تالاب‌های خوزستان تا یک و نیم برابر افزایش یابد.

کارشناس مسئول حیات وحش محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص صدور مجوز شکار پرندگان در مناطق آزاد، بیان کرد: امسال مقرر شده است فصل شکار و صید پرندگان در مناطق آزاد با یک ماه تاخیر آغاز شود و صدور مجوز صید از ۱۵ آبان ماه انجام خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار