تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۹۹۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:
نماز در سایه ولایت می‌تواند انسان را به مقام قرب الهی برساند
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که نماز در سایه ولایت می‌تواند انسان را به مقام قرب الهی برساند گفت: مشکل جامعه امروز این است که اهل تفکر، اندیشیدن و فکر کردن کمتر دیده می‌شود.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در مسجد فاطمیه اهواز اظهار داشت: تفکر، اندیشیدن و فکر کردن در معارف دینی اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که براساس روایت‌های متعدد یک ساعت تفکر که معادل یک لحظه است از هزار سال عبادت بالاتر است، بیان کرد: بیشتر عمر ابوذر غفاری تفکر کردن بود که بیانگر اهمیت آن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان بهترین عمل در پیشگاه خداوند متعال را استمرار تفکر برشمرد و ادامه داد: تفکر و اندیشیدن تمایز و وجه امتیاز دین انحرافی و دین سالم از انحراف است.

وی با اشاره به سپری شدن دو ماه محرم و صفر و جایگاه ویژه آنها در معارف دینی خاطرنشان کرد: قله و ارتفاع در این ماه‌ها عاشورا است و اگر از نگاه عاشورا به جریانات دینی نگاه و تأمل کرد، معنای آنها متفاوت می‌شود.

موسوی‌فرد با اشاره به تقابل دو اهل نماز و قبله در روز عاشورا، گفت: تشخیص تفاوت بین این دو نماز برای انسان باید بسیار با اهمیت باشد در واقع نمازی که از خدا دور و نماز دیگری که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه نماز می‌تواند انسان را سریع‌السیر به خداوند متعال برساند، گفت: نماز بدون حجت‌الهی و ولایت نیز می‌تواند انسان را سریع‌السیر از خداوند متعال دور کند.

وی اظهار داشت: امروزه عمل انتحاری که افرادی مواد منفجر به خود می‌بندند و باوجود که اهل نماز نماز هستند اما چندین انسان بی‌گناه را می‌کشند به دلیل عدم تفکر در این عمل و انحراف از ولایت است.

موسوی‌فرد با بیان این‌که نماز در سایه ولایت می‌تواند انسان را به مقام قرب الهی برساند، گفت: مشکل جامعه امروز این است که اهل تفکر، اندیشیدن و فکر کردن کمتر دیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با تأکید بر اینکه اشک ریختن و خون دادن باید از روی تفکر، معرفت و اندیشیدن باشد، ادامه داد: براساس آیه قرآنی «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ ۖ وَالَّذینَ كَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ ۗ أُولٰئِكَ أَصحابُ النّارِ ۖ هُم فیها خالِدونَ» وقتی نماز انسان در سایه اهل بیت(ع) و ولایت شکل گیرد انسان را به خداوند متعال نزدیک می‌کند.

وی با تشریح مسئله شرعی برای نوجوانان و جوانان حاضر در مراسم عزاداری، گفت: احتیاط آن است که انسان با کف دست مسح کند و با نوک انگشتان نباشد، در موهای غیرمتعارف نیز حتما باید فرق باز کند که بتواند مسح کند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار