تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۹۰۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری آیین نکوداشت سیف‌الله دهکردی با حضور هفت نسل فوتبال خوزستان
 در مراسمی با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان، آیین نکوداشت سیف‌الله دهکردی، پیشکسوت و چهره سرشناس فوتبال خوزستان، برگزار شد.

  آیین نکوداشت و تکریم سیف‌الله دهکردی، پیشکسوت فوتبال خوزستان و از مدیران موفق و با سابقه فوتبال استان، امروز (دهم آبان ماه) با حضور هفت نسل فوتبال در اهواز برگزار شد.

در این مراسم باشکوه و بی‌سابقه در فوتبال خوزستان، جمع بسیاری از فوتبالیست‌های قدیمی خوزستان از جمله سیاوش بختیاری‌زاده، عبدالمجید باقری‌نیا، منصور ربیعه، داریوش یزدی، ده چشمه، شکرایی، هویت دوست، مجید بشتکار، الماسی، زهبی، لفته سه برادران، سالمی، صالح تبار، عویدی، کیانپور، شاهرخی و ... حضور داشتند.

در این مراسم، پیشکسوتان رشته‌های دیگر ازجمله بوکس، بسکتبال، کشتی و ... نیز حضور داشتند.

همچنین عبدالحسین مقتدایی استاندار سابق خوزستان، همایون یوسفی نماینده اهواز، علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان، ابراهیم نصیری معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان، علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری، نمایندگان هیات فوتبال خوزستان و رحیم زهیوی بازیکن سابق فولاد حضور داشتند.

گفتنی است که این مراسم به همت دوستان و شاگردان دهکردی در باشگاه گمرک اهواز برگزار شد. همچنین هیات فوتبال خوزستان از سال‌ها زحمات شایسته دهکردی، تقدیر کرد.

از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به استقبال بی‌نظیر پیشکسوتان ورزش خوزستان اشاره کرد، حتی برخی پیشکسوتان که به استان‌های دیگر مهاجرت کرده بودند نیز برای حضور در این مراسم خود را به اهواز رسانده بودند.

در این مراسم بازار گرفتن عکس یادگاری نیز داغ بود.

سیف الله دهکردی متولد ۱۳۲۲ در آبادان است. وی برای اولین بار در تیم شاهین آبادان به عنوان بازیکن به میدان رفت. دهکردی پس از بازنشستگی پدرش، همراه با خانواده به اهواز مهاجرت کرد.

او در تیم هایی چون ادیب، هدف، شاهین، کلوپ و گمرک اهواز نیز به فعالیت خود در فوتبال ادامه داد. دهکردی برای ۱۶ سال در تیم گمرگ توپ زد و در سال ۱۳۴۸ کفش‌های خود را آویخت. او پس از طی کردن کلاس های مربیگری، به عنوان مربی تیم گمرک مشغول به فعالیت شد.

او در مدت فعالیت خود در حیطه مربیگری، بازیکنان زیادی را به فوتبال خوزستان و تیم‌ملی معرفی کرد. سپس به عنوان رییس هیات فوتبال خوزستان انتخاب شد و برای ۱۴ سال در این حیطه فعالیت کرد.

در زمان ریاست دهکردی در هیات فوتبال خوزستان، این هیات برای سه بار به عنوان هیات برتر کشور معرفی شد.

دهکردی سپس برای مدیرعاملی فولاد خوزستان انتخاب شد و هفت سال در این پست به فعالیت پرداخت. در این مدت نیز تیم فولاد برای دو بار در جام باشگاه های آسیا شرکت کرد. ضمن این که تیم فولاد در همین دوران به قهرمانی لیگ برتر توسط حسین فرکی نیز دست پیدا کرد.

همچنین برای اولین بار تیم امید باشگاه فولاد در دوران مدیرعاملی دهکردی به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید. همچنین آکادمی فولاد در دوران کاری وی، شکل گرفت.

او که سال‌ها خدمات ارزنده‌ای به فوتبال خوزستان و کشور داشت، چندین سال است که دیگر فعالیت ورزشی ندارد و به گونه ای خود را بازنشسته کرده است.

در این مراسم از خانواده چند مرحوم از جمله گله داری، سعدی‌زاده، نعمت شیراوند، محمود بقال‌زاده، ناصر سامانی، نعیم وطن‌ویس و حسن دهنوی نیز با اهدا تندیس، تجلیل شد.

همچنین از پیشکسوتانی چون رحیمی، زهوی، فاتحی، غلام پیمان، اکبر خوشایند، حسین سوخته‌زاده، اکبر محمدیان و علی سلیمی تقدیر شد.

در پایان این مراسم هیات‌های فوتبال چندین شهرستان و پیشکسوتان شهرستان‌های مختلف با اهدا هدایای مختلف از خدمات ارزنده دهکردی تجلیل کردند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار