تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۰۱۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جدال نمایندگان خوزستان در هفته دهم لیگ‌ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته دهم از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریفان خود می‌روند.

 هفته دهم نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تقابل سرخپوشان اهوازی و تهرانی و مصاف نفت آبادان با آبی‌های پایتخت نشین حساسیت کار را بیشتر می‌کند.

در هفته نهم این رقابت‌ها هر سه نماینده خوزستان نتایج به نسبت خوبی کسب کردند؛ تیم‌های نفت مسجدسلیمان و فولاد به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید، همچنین تیم نفت آبادان بیرون از خانه به مصاف تیم نساجی مازندران رفت که یک امتیاز از این مسابقه کسب کرد.

اما در هفته دهم رقابت‌ها هر سه نماینده خوزستان به مصاف حریفان سرسختی می‌روند و امتیازگیری مقابل آنها کار دشواری است؛ تیم‌های فولاد و پرسپولیس در اهواز به مصاف هم می‌روند،؛نفت آبادان بیرون از خانه روبه روی استقلال قرار می‌گیرد و نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده خوزستان در لیگ برتر ، پذیرای تیم نساجی مازندران است.

فولاد - پرسپولیس

تیم فولاد خوزستان در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر باید در خانه به مصاف تیم مدعی و هماهنگ پرسپولیس برود. نبردی که می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد چرا که از یک سو تیم فولاد برای کسب سهمیه آسیایی نیاز به سه امتیاز بازی دارد و در سوی مقابل پرسپولیس به دنبال برد در این دیدار بوده تا از کورس قهرمانی عقب نیفتد.

تقابل نکونام و کالدرون به عنوان ۲ مربی جوان و باتجربه به طور حتم بسیار جذاب و دیدنی است. مربی جوان فولادی‌ها نگاه ویژه‌ای به سه امتیاز بازی برابر پرسپولیس دارد تا به عنوان مدعی عنوان قهرمانی خود را مطرح کند و برای دیگر تیمها خط و نشان بکشد، فولادی‌ها که در این فصل تاکنون نتایج خوبی کسب کرده‌اند، در بازی با پرسپولیس به دنبال استمرار روند خوب خود هستند هر چند کار دشواری در پیش دارند.

پرسپولیسی‌ها که چند تغییر در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند اما در ادامه روند آنها سیر نزولی به خود گرفت؛ تیم پرسپولیس در ۹ بازی قبلی خود برابر تیم‌های پارس جنوبی جم، تراکتورسازی، نفت آبادان، استقلال، سپاهان، شهرخودرو، پیکان، شاهین بوشهر و ماشین سازی ۱۶ امتیاز کسب کردند البته کالدرون معتقد است که روند تیمش روز به روز بهتر می‌شود و هواداران نسبت به تیم امیدوار باشند.

بازیکنان فولاد خوزستان در این فصل با جواد نکونام نتایج خوبی گرفته‌اند و این موضوع توجه بسیاری از تیم‌ها را به خود جلب کرده است. نکونام با تیم فولاد نشان داد که تحت تاثیر نام‌ها قرار نمی‌گیرد و به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهد، این مربی جوان فوتبال کشورمان امیدوار است که خاطرات خوبش با تیم نساجی را بار دیگر با تیم فولاد تکرار کند.

شاگردان  جواد نکونام تاکنون ۱۶ امتیاز کسب کرده و با تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس و نفت آبادان در رده ششم جدول قرار دارند. فولادی‌ها در بازی برگشت فصل گذشته برابر پرسپولیس به همراه افشین قطبی پیروز میدان شدند که این موضوع انگیزه پرسپولیسی‌ها را برای جبران دوچندان می‌کند.

فولادی‌ها تاکنون هفت بار موفق به گلزنی شدند و چهار بار ازسوی حریفان گل دریافت کرده‌اند؛ در سوی مقابل سرخپوشان پایتخت ۱۰ گل به ثمر رسانده و پنج گل دریافت کرده‌اند. در تیم فولاد خوزستان عبداله زاده و ایوب والی با ۲ گل زده بهترین گلزنان این تیم هستند و در تیم پرسپولیس علی علیپور با سه گل زده بهترین گلزن است. 

تیم فولاد خوزستان با تصمیم نکونام پیش از سایر تیم‌های لیگ برتری تمرینات آماده‌سازی خود را شروع کرد و علاوه بر برگزاری چهار اردوی تمرینی در شهرستان‌های مختلف، چندین بازی تدارکاتی انجام داد که این کار در کسب نتایج خوب آنها موثر بود. فولادیها پیش از شروع فصل در یک بازی تدارکاتی به مصاف پرسپولیس رفتند که ۲ بر صفر به برتری رسیدند.

هواداران فولاد که تاکنون حمایت خوبی از جواد نکونام و بازیکنان فولاد داشتند از تیمشان انتظار دارند که در این فصل بتواند سهمیه آسیایی کسب کند. اما در سوی مقابل پرسپولیسی قرار دارد که مدافع عنوان قهرمانی بوده، هفته گذشته برابر ماشین سازی متوقف شد که اعتراض شدید هواداران این تیم را به همراه داشت.

پرسپولیسی ها که سه فصل متوالی قهرمان لیگ ایران شدند و با حضور برانکو به یک تیم خوب و تاکتیکی در فوتبال ایران تبدیل شدند حال از دوران اوج خود فاصله گرفته و هواداران این تیم معتقدند که پرسپولیس در این فصل از شانس کمتری برای قهرمانی برخوردار است.

بی شک بازی این ۲ تیم پرطرفدار کشور جذابیت خاص خود را دارد و هواداران هر ۲ تیم خواستار ارایه یک فوتبال هجومی از بازیکنان هستند چیزی که در یک دهه اخیر کمتر مشاهده شده است.

خط دفاع هر ۲ تیم نقطه قوت آنها است؛ حضور ایوب والی و موسی کولیبالی در فولاد باعث استحکام خط دفاعی این تیم شده است و در سوی مقابل تجربه سیدجلال حسینی در کنار جنگندگی کنعانی زادگان قدرت تدافعی پرسپولیسی‌ها را بیشتر کرده است حال باید دید جنگ بین نکونام و کالدرون به سود کدام یک تمام می شود.

استقلال - نفت آبادان 

تیم نفت آبادان در این هفته از رقابت‌ها بیرون از خانه برابر تیم متحول شده و با انگیزه استقلال صف‌آرایی می‌کند؛ در این دیدار اگرچه روی کاغذ شانس برد تیم استقلال بیشتر است اما عملکرد خوب نفتی‌ها در ۹ هفته گذشته کفه ترازو را برای هر ۲ تیم مساوی می‌کند تا شاهد یک بازی تماشاگرپسند از سوی هر ۲ تیم بود.

آبادانی‌ها که در ۹ هفته گذشته با چهار برد، چهار تساوی و یک شکست توانستند ۱۶ امتیاز به دست آورند در صورت کسب امتیاز از این بازی می‌توانند جایگاه خود را بهبود دهند و به همین دلیل دراگان اسکوچیچ از حساسیت بازی به خوبی آگاه است و برتری آنها در دیدار مقابل استقلال می‌تواند موجب محبوبیت بیشتر او در آبادان شود.

آل‌کثیر اصلی‌ترین گزینه خط حمله برای گلزنی نفت آبادان است و می‌تواند همچون بازی با تراکتورسازی بار دیگر برای نفتی‌ها گلزنی کند؛ این بازیکن تاکنون سه گل با پیراهن نفت آبادان به ثمر رسانده و یکی از گزینه‌های آقای گلی لیگ به شمار می‌رود.

برزیلی‌های ایران در خط دفاعی به هماهنگی خوبی رسیده‌اند و در ضدحملات زهردار هستند و اکنون در جایگاه پنجم رده بندی قرار دارند، بازی های نفت آبادان در این فصل نشان داد که آنها می توانند در برابر تیم های مدعی لیگ حرفی برای گفتن داشته باشند اگرچه هنوز ابتدای راه هستند و بازیکنان و کادر فنی باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

تیم صنعت نفت آبادان در این فصل از بازی‌های خانگی به خوبی بهره برده و تاکنون به هیچ تیمی باج نداده است که این موضوع باعث حضور پرشور هواداران این تیم در ورزشگاه تختی شده است اما نفتی ها از لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارند و تاکنون فشار زیادی به بازیکنان این تیم وارد شده است. 

تیم استقلال در ابتدای فصل نتایج ضعیفی کسب کرد به گونه ای که برخی از هواداران این تیم خواستار تغییر استراماچونی شدند. روند نتیجه گیری آبی های پایتخت نشین رفته رفته بهتر شد و چهار بازی گذشته خود را با برد پشت سر گذاشتد.

تقابل استقلال و تراکتور در هفته نهم لیگ آن هم در تبریز برای آبی ها بسیار خوش یمن بود و این تیم پرافتخار ایران توانست با زدن چهار گل از سد تیم مدعی و پر مهره تراکتور عبور کند.بازیکنان استقلال اکنون انگیزه بسیار بالایی دارند و این موضوع کار تیم نفت آبادان را سخت تر می کند.

هر ۲ تیم استقلال و نفت آبادان از مربیان خارجی بهره می برند و تقابل ۲ تیم در نوع خود دیدنی است. اسکوچیچ با شکست تراکتورسازی نشان داد که تجربه بسیار خوبی در لیپگ ایران داشته و با دست خالی می توان برابر تیم های بزرگ عرض اندام کرد اگرچه سرمربی استقلالی ها به خوبی از این موضوع آگاه بوده و تلاش می کند تا سه امتیاز این دیدار را برای تیمش به ارمغان آورد.

نفت مسجدسلیمان - نساجی

تیم پر هوادار فوتبال ایران یعنی نفت مسجدسلیمان در هفته دهم مقابل نساجی مازندران قرار می گیرد. نفتی ها در این فصل با مهدی تارتار نتایج درخشانی کسب کرده‌اند و این موضوع توجه بسیاری از تیم ها را به خود جلب کرده است.

تیم نساجی هفته گذشته برابر دیگر نماینده خوزستان یعنی تیم نفت آبادان متوقف شد که این موضوع باعث می شود تا شاگردان رضا مهاجری در فکر سومین برد فصل خود باشند.

نفتی ها که تغییرات بسیاری در بازیکنان خود داشتند فصل را به خوبی شروع کردند و از ۹ بازی گذشته خود ۱۳ امتیاز کسب کردند؛ تارتار که در نخستین حضور با تیم پارس‌جنوبی جم در لیگ برتر، نتایج خوبی گرفت و به عنوان پنجمی رسید حال به دنبال تکرار این موضوع است و تلاش می کند جایگاه این تیم را در جدول بهبود دهد.

شاگردان تارتار در دیدار هفته گذشته مقابل فولاد بازی خوبی به نمایش گذاشتند و حتی ۲ گل به ثمر رساندند که از سوی داور مردود اعلام شد و حواشی خود را به همراه داشت؛ بازیکنان و کادرفنی نفت معتقد بودند که هر ۲ گل تیمشان صحیح بوده اما داور به اشتباه آنها را مردود اعلام کرده است.

نفتی‌ مسجد سلیمان در پنج هفته نخست کار سختی داشت اما با ارایه یک بازی خوب و متفکرانه چهار مدعی لیگ را متوقف کرد. این تیم اگرچه به لحاظ مالی قابل مقایسه با بسیاری از تیم های لیگ نیست اما با استفاده از جنگندگی و تلاش بازیکنانش نتیجه ای فراتر از انتظار کسب کرده است.

دیدار نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته دهم لیگ برتر:

دوشنبه ۱۳ آبان:

فولاد - پرسپولیس (ورزشگاه شهدای فولاد - ساعت ۱۷:۴۵)

سه شنبه ۱۴ آبان:

استقلال - نفت آبادان (ورزشگاه آزادی - ساعت ۱۵:۳۰)

جمعه ۱۷ آبان:

نفت مسجدسلیمان - نساجی ( ورزشگاه بهنام محمدی - ساعت ۱۶:۴۵)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار