تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۹۰۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:
پیشرفت در حوزه پزشکی از رویش‌های نظام اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان تربیت پزشک و جهش در حوزه علم و فناوری را از برکات و رویش‌های‌ نظام مقدس اسلامی برشمرد و گفت: ایران اسلامی در منطقه حرف اول و در فرا منطقه نیز از جایگاه بالا برخوردار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد شامگاه شنبه در دیدار مدیر درمان و کارکنان این سازمان در استان خوزستان اظهار داشت: ایران اسلامی سابقه تربیت افرادی دارد که نمونه آن شیخ الرئیس ابوعلی سینا است که برآیند زحماتشان منتفع شدن چندین ساله مردم از زحمات ایشان است.

وی ادامه داد: اگر امروزه کشورهای اروپایی، غربی و آمریکایی در عالم پزشکی حرفی برای گفتن داشته باشند، دست مایه آن از سرزمین اسلامی ایران و نمونه‌های آن نیز فراوان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: در اوایل انقلاب اسلامی نزدیک به 14 هزار پزشک در کل کشور وجود داشت که عمدتا پاکستانی، هندی و از این قبیل کشورها بودند و بیماران غالبا برای درمان برخی از بیماری‌ها که بسیار سخت هم نبود باید به خارج از کشور مراجعه می‌کردند.

وی گفت: بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی براساس آخرین آمار دریافت شده حداقل 140 هزار پزشک فعالیت دارند که شاید یک نفر از آنها نیز از خارج از کشور نباشد و جوانان ایران اسلامی هستند.

موسوی‌فرد تربیت پزشک و جهش در حوزه علم و فناوری را از برکات و رویش‌های‌ نظام مقدس اسلامی برشمرد و ادامه داد: ایران اسلامی در منطقه حرف اول و در فرا منطقه نیز از جایگاه بالا برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که زحمات نخبگان کشوری به مراحلی از رشد و تعالی رسیده است اما هنوز باید بسیار کار و تلاش شود، عنوان کرد: بسیاری از بیماری‌ها در هنگام مراجعه بیماران لاعلاج است که باید فکری به  حال آنها کرد. نباید تصور شود چون کشورهای اروپایی به این مرحله از رشد نرسید‌ه‌اند شاید ما هم نرسیم اما در ایران اسلامی حرف برای گفتن بسیار است.

وی با اشاره به این‌که شیخ الرئیس ابوعلی سینا بین جامعه پزشکی به عنوان پزشک و در میان حوزویان به عنوان حکیم و فیلسوف مطرح است اظهار داشت: از بین 100 کتابی که تألیف کرده‌اند، یک جلد آن درباره پزشکی و مابقی نیز درباره سایر علوم است.

موسوی‌فرد عنوان کرد: شیخ الرئیس ابوعلی سینا می‌گوید که هر گاه در مبحث علمی ابهامی وجود داشت دو رکعت نماز می‌خواندم و راه باز می‌شد.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیه قرآنی «اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ‌« تأکید کرد: صبر در این آیه براساس روایت‌ها به معنای روزه است، یعنی اینکه در سختی‌ها به روزه و نماز مراجعه شود.

وی گفت: در هر مرحله‌ای که گرهی وجود داشته باشد، توسل به خداوند متعال و زحمات فعالان علم و دانش قطعا خداوند بن‌بستی فرا روی بشر قرار نمی‌دهد.

موسوی‌فرد با اشاره به ضرورت ورود به درمان بیماری‌های زمین مانده اظهار کرد: در عالم بیماری نیست مگر اینکه خداوند متعال داروی آن را در کره زمین قرار داده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به گله‌مندی‌ها درباره تزریقات ادامه داد: تزریقات باید توسط هم‌جنس بیمار انجام شود که دغدغه مؤمنین و متدین نیز لحاظ شود، در زمینه سونوگرافی‌ها نیز باید رعایت شود.

56 درصد مردم خوزستان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند

صادق جلیلی در این دیدار اظهار داشت: درآمدها با سازمان تأمین اجتماعی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که سازمان تأمین اجتماعی اعتبار دولتی ندارد و تمام اعتبارات آن از طریق حق بیمه است، بیان کرد: نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان طلب و یک هزار میلیارد تومان هم بدهی داریم.

مدیر درمان استان خوزستان ادامه داد: بدهکار اصلی تأمین اجتماعی دولت و طلبکار نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و بیمارستان‌های زیر نظر آنها است.

وی با اشاره به این‌که تعداد و تخصص پزشکی در استان خوزستان کم بضاعت است، ادامه داد: در  برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اهواز تخصص‌ها به تعداد کافی برای مردم وجود ندارد.

جلیلی با اشاره به این‌که استان خوزستان بعد از تهران بیشترین مراکز درمانی را برخوردار است، گفت: حدود 56 درصد مردم خوزستان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند اما رضایتمندی کامل نیست.

مدیر درمان استان خوزستان با بیان این‌ که در حوزه بستری بیماران از نظر کیفیت و خدمات پرستاران رضایتمندی خوبی وجود دارد اظهار داشت: در حوزه سرپایی تعداد امکانات موجود پاسخگوی مردم نیست.

وی با اشاره به این‌که خدمات توسعه پیدا می‌کند اما هر کاری که انجام می‌دهیم اما باز هم کم است، گفت: در سیل خوزستان بالغ بر 56 گروه در قالب جامعه پزشکی حضور پیدا کرده و در مقاطع مختلف نیز به مناطق محروم و نیازمند اعزام شده‌اند.

جلیلی بر اجرای طرح انطباق در تزریقات و سونوگواری به عنوان دغدغه مردم متدین و مؤمن تأکید کرد و ادامه داد: در برخی از مواد شاهد کمبودهایی هستیم تا بتوان به صورت کامل اجرا کرد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار